In scripturile budiste sunt analizate urmatoarele tipuri de vacuitati: 
 
doua vacuitati din pespectiva persoanei 
1)vacuitatea persoanelor 
2)vacuitatea fenomenelor, in general 
 
doua vacuitati din perspectiva proceselor 
1)vacuitatea agentilor 
2)vacuitatea proceselor - vacuitatea agregarii / vacuitatea dezintegrarii 
 
16 vacuitati din perspectiva experientei contemplative 
1)vacuitatea interiorului 
2)vacuitatea exteriorului 
3)vacuitatea interiorului si exteriorului 
4)vacuitatea vacuitatii 
5)vacuitatea infinitatii 
6)vacuitatea nirvanei 
7)vacuitatea productiei 
8)vacuitatea non-produsului 
9)vacuitatea "dincolo de extreme" 
10)vacuitatea "fara inceputului" si "fara sfarsitului" 
11)vacuitatea virtutii 
12)vacuitatea naturii ultime 
13)vacuitatea tuturor fenomenelor 
14)vacuitatea definitiilor 
15)vacuitatea neobservabilului / vacuitatea curgerii temporale 
16)vacuitatea "nici o entitate" / vacuitatea asamblarii cauzelor si conditiilor 
 
4 vacuitati din perspectiva starii 
1)vacuitatea lucrurilor 
2)vacuitatea non-lucrurilor 
3)vacuitatea naturii 
4)vacuitatea altor entitati 
 
Toate vacuitatile au aceeasi natura, asa cum apa dintr-o cana are aceeasi natura cu apa dintr-o alta cana. 
 
Difera doar suportul care exprima vacuitatea. 
 
Aceste diviziuni ale vacuitatii sunt explicate in detaliu pentru eliminarea progresiva a tuturor fixatiilor / conceptiilor gresite cu privire la natura ultima a realitatii.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
			
			
			
			
				 
			
			
			
			
			
			
			
				
			
			
			
		 
	
	 |