Citat:
În prealabil postat de catalin2
Toti stim ca pe drepti i-a scos din Iad, asta se spune tot timpul si la biserica. Problema e ca gandirea noastra nu e teologie, de multe ori poate sa ne insele, in funcit ede cresterea noastra duhovniceasca sau de cunostintele pe care le avem. Sa ne gandim cum era ca inainte, cand unii abia stiau sa citeasca sa interpreteze ce citeau in Sfanta Scriptura.
|
Pe cei drepți e limpede că i-a scos. Dar numai pe ei?
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Acum sa vedem ce se intelege. Ca i-ar fi scos pe toti din Iad e un fel de Apocatastaza. Dupa moarte si un ateu vede ca exista viata dupa moarte, orice om vrea sa fie in Rai, nu in Iad. Daca ar fi sa aleaga dupa moarte toti ar vrea sa mearga in Rai, doar nu sunt nebuni sa le placa focul. Dar tot ce se poate face e numai pana la ultima suflare, altfel ce rost ar mai avea Judecata?
|
Depinde ce înțelegem prin Iad și Rai. Aici e de fapt problema. Dacă Iadul e un chin fizic cu foc ce te arde la propriu mistuindu-te încet și pentru totfdeauna, atunci oricine și-ar dori să scape de tortură. Dacă însă Iadul e un loc al manifestării libere a răului în continuare și acel foc este iubirea veșnică a Lui Dumnezeu care străbate absolut toate ființele create, atunci Iadul are sens teologic și Raiul nu ar mai fi de dorit decît pentru cei care au exercițiul iubirii, al conviețuirii în armonie cu semenii și cu Domnul lor. Judecata Lui Hristos plasează pe fiecare în locul potrivit - aici de remarcat că există infinite stări de bine și de mai puțin bine atît în Rai cît și în Iad.
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Scrie in Sfanta Scriptura ca si demonii cred in Dumnezeu si vedem ca unii stiau ca Iisus e Fiul lui Dumnezeu. Demonii cunosc Evanghelia, cred ca asii in treaba asta sunt numiti arhicorni. Asadar invatatura ortodoxa e ca doar dreptii au fost scosi in Rai, chiar daca poate au auzit toti propovaduirea (in privinta asta, a propovaduirii la toti am citit ca sunt mai multe opinii).
|
Aș fi bucuros să-mi dai niște referințe cu Sfinții sau teologii care au comentat acest verset.
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Iata ce spun si sfintii: sf. Ioan Gura de Aur spune "timpul mantuirii este viata prezenta, iar dupa moarte este judecata si osanda". In privinta pasajului el spune: "Pastrand termenul de "predicare", el ia cuvantul in intelesul de proclamare a mantuirii celor drepti - evrei si pagani - fara chemare la convertire."
|
Dar aici discutăm de situația celor adormiți înainte de întruparea Mîntuitorului. Cei care au murit după venirea Sa în lume, în special creștinii, au fost și sînt judecați altfel decît cei dinainte. Mă întreb ce sens ar fi avut judecata particulară a celor din vremuri imemoriale de vreme cei toți au mers în Iad. Să-i despartă pe cei din sînul lui Avraam de restul?
Vreau și eu să citesc textul de unde ai citat.