Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Depinde ce înțelegem prin Iad și Rai. Aici e de fapt problema. Dacă Iadul e un chin fizic cu foc ce te arde la propriu mistuindu-te încet și pentru totfdeauna, atunci oricine și-ar dori să scape de tortură. Dacă însă Iadul e un loc al manifestării libere a răului în continuare și acel foc este iubirea veșnică a Lui Dumnezeu care străbate absolut toate ființele create, atunci Iadul are sens teologic și Raiul nu ar mai fi de dorit decît pentru cei care au exercițiul iubirii, al conviețuirii în armonie cu semenii și cu Domnul lor. Judecata Lui Hristos plasează pe fiecare în locul potrivit - aici de remarcat că există infinite stări de bine și de mai puțin bine atît în Rai cît și în Iad.
|
Iadul nu are cum sa fie un loc de manifestare al raului, ci doar un loc de chin:
SfântaEvanghelie după Luca
Cap. 13
28. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților, când veți vedea pe Avraam și pe Isaac și pe Iacov și pe toți proorocii în Împărăția lui Dumnezeu, iar pe voi aruncați afară.
Sfânta Evanghelie după Matei
Cap. 8
12. Iar fiii împărăției vor fi aruncați în întunericul cel mai din afară; acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
Cap. 13
42. Și-i vor arunca pe ei în cuptorul cu foc; acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
50. Și îi vor arunca în cuptorul cel de foc; acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
Cap. 22
13. Atunci împăratul a zis slugilor: Legați-l de picioare și de mâini și aruncați-l în întunericul cel mai din afară. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
Cap. 24
51. Și o va tăia din dregătorie și partea ei o va pune cu fățarnicii. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
Cap. 25
30. Iar pe sluga netrebnică aruncați-o întru întunericul cel mai din afară. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților
Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul
Cap. 20
10. Și diavolul, care-i amăgise, a fost aruncat în iezerul de foc și de pucioasă, unde este și fiara și proorocul mincinos, și vor fi chinuiți acolo, zi și noapte, în vecii vecilor.