Citat:
În prealabil postat de ioanna
Da, asa cred eu, ca persoana Tatalui si Fiului se confunda intr-o unitate indistincta, nu mai exista ca doua Persoane distincte in actul purcederii Duhului. Din moment ce Filoque este respins de Biserica Ortodoxa, inseamna ca mai sunt si altii care considera ca formularea este ambigua si lasa loc interpretarilor, nu e doar opinia mea.
|
Nu este doar o formulare ambigua la catolici, este formulata foarte clar in catehismul catolic si condamnata ca erezie de BO. Ortodocsii nu au catalogat ca erezie doar forumulari ambigui.
Iata ce spune catehismul catolic:
http://www.profamilia.ro/catehism.asp?cbc=on&sel=9
Duhul Sfânt își trage esența și ființa subzistentă deopotrivă de la Tatăl și de la Fiul și El purcede din veșnicie atât de la unul, cât și de la celălalt ca de la un singur Principiu și printr-o singură spirație..
Confuzia dogmei catolice poreste chiar de la sabelianism, nefacand o difenrentiere intre Persnele Sfintei Treimi. De fapt si explicatia este ca Tatal si Fiul au aceeasi natura, adica Fiinta.
Iata si unul din punctele sf. Fotie cel Mare in legatura cu acest lucru:
7. Dacă Fiul are în comun cu Tatăl, purcederea Duhului Sfânt, atunci Duhul Sfânt participă El Însuși la această purcedere. Într-adevăr, tot ceea ce Tatăl are în comun cu Fiul, are în comun și cu Duhul Sfânt. La fel, Duhul va fi în același timp și Cauză și Cauzat, ceea ce este mai monstruos decât toată mitologia păgână.
Una din scrisorile Sf. Fotie cel Mare referitoare la Filioque:
http://proortodoxia.wikiforum.ro/t48...espre-filioque