Citat:
În prealabil postat de Adrianna
Iar intrebarea: care este diferenta intre Adam si Eva inainte de cadere si omul induhovnicit in Hristos?
|
Din punct de vedere al vietii biologice (fiziologie) nici una.
Din punct de vedere al vietii duhovnicesti, indumnezeirea persoanei umane (ce implica si pnevmatizarea trupului) era inaccesibila omului inainte de intruparea, moartea si invierea Domnului Iisus Hristos. Inainte de cadere, din punct de vedere al vietii duhovnicesti, omul (Adam) era "limitat" la nivelul iluminarii (contemplatie), asemenea ingerilor buni; si nu avea "acees" la indumnezeire.
Ingerii buni (indiferent de ceata, specie) nu au si nu vor avea acces niciodata la indumnezeirea intru Hristos Iisus prin harul Duhului Sfant si prin Sfanta Euharistie cand ne impartasim (mancam) efectiv (nu simbolic) adevarat trupul si adevarat sangele Domnului (si nu simboluri).
"Cum ne poate da acesta trupul (sax, carne) sa il mancam?" (Ioan cap 6)
Sfantul Ioan Damaschin raspunde: in acelasi mod in care Fiul lui Dumnezeu s-a intrupat in om "DE LA Duhul Sfant si DIN Maica Domnului" Pururea Fecioara, Nascatoara de Dumnezeu.
(De precizat ca fecioria Maicii Domnului nu se reduce exclusiv la cea trupeaca ci vizeaza in principal fecioaria duhovniceasca a inimii, curatia mintii, adancul inimii)
Cantarea de preamarire si supravenerare a Maicii Domnului (om adevarat 100%) este inechivoca: "Ceea ce esti mai cinstita decat heruvimii si esti mai marita fara de asemanare decat serafimii".
Reamintesc cu aceasta ocazie ca in cadrul cultului ortodox, adorarea este rezervata exclusiv lui Dumnezeu (Persoanele Sfintei Treimi, Sfanta Euharistie...)