Citat:
În prealabil postat de lore86
Ionut,
intamplarea face ca am petrecut in mai multe randuri cateva zile in manastiri unde oamenii traiesc ca sfintii. Nu am intalnit nicaieri asa o lupta acerba ptr a manca sanatos, de aici si concluzia mea ca aceasta atitudine e usor(deocamdata) devianta.
|
O să-și revină stai lniștită. Până el singur nu ajunge la concluzia că nu va putea convinge pe cineva doar dacă acel cineva îi cere ajutorul și este deschis noului, nu se va convinge că iubire cu forța nu se poate. Fiecare am trecut sau trecem prin faze de genul acesta. Și eu când am descoperit bogăția acestui domeniu avem impresia că trebuie să-i schimb pe toți...dar nu e chiar așa...poți să faci mai rău decăt bine deși tu ești convins că faci binele. Eu am ajuns la o concluzie: nu poți schimba destinul omului decât dacă el îți dă acceptul. M-am gândit că poți face un om să devină vegetarian...dar poate asta nu-i spre mântuirea lui...poate el din omul care era devine mai rău, mai mândru... și atunci ce voi face? ce rapuns voi da la Judecată? Corect este să dăm exemplu prin fapte...iar când ni se cere să și vorbim.
Citat:
În prealabil postat de lore86
AM intalnit oameni care isi petrec noptile in rugaciune, iar chipul lor radiaza de lumina, asemeni sfintilor. Dar aceeasi oameni mananca mancare fiarta,peste, fructe,legume crude sau murate, uneori si lactate. (nu seminte,nu faina de nu stiu care s.a)
Nu cred ca noi ducem o ortodoxie mai curata si mai frumoasa ca aceia. MAnanca cu bucurie,multumindu-i Domnului ptr toate. SI mai ales Rugandu-se atat inainte cat si dupa masa.
|
Mântuirea nu stă în faptul că mânânci sau nu pește sau altele. Noi cei care suntem vegetarieni nu ne vom mântui mai repde ...sunt convins de asta...mântuirea ține de cum înclinăm noi spre pofta stomacului. Am dat eu un exemplu mai sus:
"Și mai cred că "a nu consuma carne" nu ne va mântui mai repede, ci mântuirea va depinde de cum avem sufletul legat de aceste mâncăruri. De exemplu degeaba ești vegetarian și mănânci mult și cu poftă și îți stă mintea tot la carne. În cazul acesta mai bine stă cel care mănâncă o bucățică de pește făcând acest lucru ca pe o necesitate sau ca pe o iubire fața de cel care l-a îmbiat cu această bucată de pește. Însă, renunțarea la mâncărurile grele sunt sfaturi pe care le găsim la Sf Apostol Pavel și la sfinții noștri părinți. Să nu ne îngrijim de trup (respectiv ce mâncăruri) mai mult decât de suflet, de biserică, de rugăciune, de spovedanie, de milostenie."
Citat:
În prealabil postat de lore86
AM intalnit oameni care isi petrec noptile in rugaciune, iar chipul lor radiaza de lumina, asemeni sfintilor. Dar aceeasi oameni mananca mancare fiarta,peste, fructe,legume crude sau murate, uneori si lactate. (nu seminte,nu faina de nu stiu care s.a)
Nu cred ca noi ducem o ortodoxie mai curata si mai frumoasa ca aceia. MAnanca cu bucurie,multumindu-i Domnului ptr toate. SI mai ales Rugandu-se atat inainte cat si dupa masa.
|
Acum tu nu știi ce mănâncă respectivii oameni în particuar. Ei se feresc de a-i vedea oamenii că postesc. Părinții înaintați duhovnicește mănâncă cu ce sunt îmbiați..bineînțeles au și ei limitele lor.
Iar dacă mănâncă așa cum spui tu înseamnă că acesta este nivelul la care ei au ajuns. Asta nu înseamnă că nu se poate mai mult. Părintele Ghelasie de la Frăsânei spunea:
"Sfântul Antonie cel Mare mânca o astfel de pâine (pâine pustnicească) și a trăit peste o sută de ani. Mulți pustnici, ajungând să folosească pâinea coaptă, s-au îmbolnăvit, făcând carențe de hrănire. Această pâine aduce o ameliorare îndeosebi în bolile psihice și în potolirea patimilor. Indeosebi în specificul tradiției carpatine este folosită această pâine pustnicească, deodată cu gestul iconic al închinării (rugăciunea)." - extras din "Rețetele Medicinii Isihaste"
Părintele Paisie Aghioritul spunea "Noi trebuie să-L ajutăm pe Dumezeu ca El să ne ajute". Și cum îl ajutăm: prin rugăciuni, post s.a.m.d