Citat:
În prealabil postat de lore86
Cred ca grija excesiva ptr ce bagam in gura sufoca acea grija(Doamne, ce bine ar fi daca ar fi si ea excesiva) ptr ceea ce scoatem din gura,sau ptr ceea ce gandim, facem.
|
Te contrazic. Să știi că cee ce bagi în gură poate genera ceea ce vei scoate din gură. Un om care mănâncă des carne este mai mai agitat și mai predispus mâniei. Deci este posibil ca ceea ce scoate din gură într-un moment de cumpănă să nu fie tocmai plăcut. Părintele Arsenie ne explică frumos aceste aspect.
Citat:
În prealabil postat de lore86
Nu ne preocupa atat grija de a ne sfinti, de a perseversa in rugaciune, in lucrarea faptelor buna, in lupta cu patimile cat ne preocupa grja ptr o hrana sanatoasa. Si deja o grija care umbreste grija de cele sfinte nu mai e buna. Devine, asa cum am spus, ortorexie.
|
De acord cu tine. Pe primul loc să fie Dumnezeu, rugăciunea și faptele noastre și apoi grija pântecului. Un lucru te rog ... să încerci să înțelegi ...nu ai cum să judeci ceva ce nu trăiești...eu te îțeleg pe tine...tu pe mine mai greu. Nu spun acest lucru din mândrie ci doar pentru a mă face înțeles. Că sunt unii care nu au altă preocupare decât ceea mănâncă ...da nici eu nu sunt de acord cu ei. Mâncarea mai ușoară te ajută să te eliberezi de patimi .. sunt lucruri atât de frumoase în noi care stau blocate din cauza patimei stomacului. După un timp de regim vegetarian... mi-am descoperit pasiunea cititului. Înainte greu deschideam o carte...acum mă simt neîmplinit dacă trec câteva zile și am mai citit nimic. Și sunt multe altele de spus ...dar mă opresc aici...:Nu mai judecați așa ușor și nu vă opuneți unor lucruri folositoare care de altfel le regăsim în sfaturile părimților care ne sfătuiesc să ne ferim de mâncare grea care ar putea să ne țină departe de rugăciune. 1:
Citat:
În prealabil postat de lore86
Asadar revin cu ideea, ce ramane ca o concluzie,sa trecem grija cea trupeasca pelocul doi,lasand pe primulloc grija cea adevarata, aceea de a spori in rugaciune si fapte bune si de a incepe lupta ptr despatimire. Sa ne ingrijim si de ce mancam, dar nu excesiv, iar ceea ce consumam sa consumam cu multumire, cu rugaciune si cu nadejdea ca Domnul ne va purta de grija.
Sa pastram curata ortodoxia, nu ortorexia!
|
Hăi să vedem ce spune părintele Ghelasie:
“Locul memoriilor păcatului” este în “trup” și Sufletul este doar “rănit” de acestea. Sufletul “participă” la “memoriile păcatului trupesc”, dar “Firea de Suflet” este dincolo de acestea.
Biblic, DUMNEZEU face mai întâi
“Trupul” și apoi
Creează Sufletul pe care îl “Suflă” după “măsurile Trupului”. Sufletul este Creat după “Memorialul-măsurile” Trupului. Anticii filosofi, consideră Spiritul -Sufletul ca “Informația” corpului, pe baza cărei se “formează Corpul. Biblic, este tocmai invers. “Trupul” este “Informaționalul” Sufletului.
Marea importanță a Trupului din Creștinism, trebuie cu insistentă evidențiată.
Omul nu este UNIREA Spiritului cu Trupul, ci tocmai în orientarea cealaltă, a UNIRII Trupului cu Spiritul.
Atenție la această distincție, ca “sens de la “Trup” spre Spirit (nu de la Spirit spre Trup cum zic anticii).
Omul nu este “Spirit întrupat”, ci este “Trup În - Spiritualizat”.
La antici, Spiritul se face și '“materie”, pe când Biblic, “materia” nu se face și “Spirit”, ci “UNEȘTE “materia cu Spiritul” și face un “COMUN neamestecat”, adică se “face Trup”.
Atenție la accepțiunea Creștină a Trupului, care nu este “simpla materie”, ca la antici, ci este “UNIREA materiei cu Spiritul”.
Concepția că Spiritul se poate “face o_manifestare materială” este tot așa de greșită ca și considerarea că “materia poate evolua și deveni și Spirit”.
Spiritul nu se face “manifestare materială”, ci “Participă” la “manifestarea materiei”. Și de asemenea, “materia” nu devine Spirit, ci “Participă” la cele Spirituale.
În sensul Creștin, nu se pune problema “Spirit și materie”, ci problema “'Suflet și Corp”. Corpul este “întâlnirea” într-un “Comun” al Sufletului și al materiei. Ca Antropologie Creștină, Ființa Omului este „SUPRAFORMĂ - Asemănarea” CHIPULUI Lui DUMNEZEU, este Formă Creată ca Suflet și energii de Suflet ca materie și UNIREA acestora într-un “Comun”, ca_Trup.
Trupul-corpul nostru nu este simpla materie, ci un “Memorial de Comun Ființial propriu”.
Paradoxal, “Centrarea Ființialului” nostru nu este în Suflet, ci în Trup, care devine astfel “Templul Sacru” al Ființei. Și păcatul a atins tocmai “SACRALITATEA” Trupului, care 1-a făcut “casa păcatului și a morții”. De aceea DOMNUL HRISTOS a ÎNVIAT cu TRUPUL și L-a RIDICAT la Cer, că TRUPUL este UNITATEA SACRĂ a Ființialului Propriu.
Încă odată menționăm, ca Trupul să nu se confunde cu simpla materie, ci să fie considerat “Comunul de Întâlnire” dintre Suflet și materie. “HAINA de DUH”, ca “Trup înduhovnicit”, este tocmai această SACRALITATE” a Trupului - UNITĂȚII, ICONICUL Creștin.
A reface “Sacralitatea” Trupului, este “metoda” Medicinii noastre Isihaste. Și Omul a stricat această Sacralitate prin “mâncarea păcătoasă”, deci prin “Mâncarea ne-păcătoasă” să se revină la Sacralitate.