View Single Post
  #165  
Vechi 17.07.2012, 16:12:47
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de editheraven Vezi mesajul
Adevarat. Insa si cei morti in Hristos ("Pentru că Însuși Domnul, întru poruncă, la glasul arhanghelului și întru trâmbița lui Dumnezeu, Se va pogorî din cer, și cei morți întru Hristos vor învia întâi,") si cei morti fara Hristos vor invia.
Doresc sa precizez ca am remarcat cunostintele dvs biblice precum si onestitatea si elocventa citatelor pe care le oferiti in sprijinul invataturii pe care dvs o considerati corecta.

Referitor la asertiunea dvs de mai sus, doresc sa va reamintesc ca la a doua venire a Domnului nu toti oamenii vor fi judecati si nici judecate nu are un aspect juridic: Hristos judecator da sentinta fie la moarte vesnica fie la viata vesnica. Fiecare om se judeca pe sine insusi, prin comparatie cu prototipul uman: Iisus Hristos, si astfel fiecare om constata alegerea lui din viata pamanteasca: raiul sau iadul. In aceste proces de constatare si compartie doar cei orbiti (morti) duhovniceste sunt ajutati (in sens de judecata) de Hristos si de Sfinti sa constientizeze alegerea pe care au facut-o.

La a doua venire, Sfintii Apostoli nu vor fi judecati ci vor fi judecatori (Sfantul Petru a intrebat "Doamne noi cei ce am renuntat la viata noastra si te-am lasat pe tine sa traiesti in noi... cu noi ce va fi in ziua aceea a judecatii?" Hristos Iisus raspunde inechivoc: "Voi ce cei ati lasat toate pentru Mine si pentru Evanghelie, veti sta pe 12 tronuri JUDECAND oamenii din cele 12 semintii ale lui Israel". Asemnea Sfintilor Apostoli si toti sfintii lui Hristos Iisus, in ziua judecatii de la a doua venire a Domnului nu vor fi judecati, caci ei inca din viata aceasta in fiecare zi se judeca pe ei insisi si doresc sa conlucreze "cu frica si cutremur manutirea" cu harul lui Dumnezeu pe cel mai inalt nivel: indumenzeirea).

Citat:
În prealabil postat de editheraven Vezi mesajul
Referinte, referitoare la trupurile Sfantului Moise si al Fecioarei Maria
Consider pertinet sa pretindeti referinte scripturistice in cazul invierii cu trupul doar in cazul Sfantului Moise, intrucat Evanghelia nu cuprinde precizari ale perioadei in care Maica Domnului a fost adormita si inviata de Hristos Iisus, Fiul ei si Dumnezeu ei si al nostru.

Pentru Sfantul Moise:
1) la Schimbarea la Fata pe muntele Tabor, Moise este prezent inviat in trup (Sfantul Efrem Sirul afirma inechivoc)
2) in Epistola lui Iuda aflam ca Dumnezeu trimite pe arhanghelul Mihail sa aduca trupul lui Moise... evident pentru a fi inviat de si intru Hristos Iisus. Acest lucru este confirmat de punctul 1.

Pentru Maica Domnului:
ar fi numeroase scrieri patristice si filocalice insa din moment ce precizati ca apartineti aletei confesiuni, imi permit sa fac supozita pe baza afirmatiilor dvs de pana acum, ca este de natura neoprotestanta ceea ce implica "sola scriptura".

Citat:
În prealabil postat de editheraven Vezi mesajul
Mantuirea postuma a celor adormiti este putin posibila
Consider ca supozitia dvs nu este pertinenta intrucat am precizat dovezile cu invierea fiicei lui Iar, a fiului vaduvei din Nain, a lui Lazar, a Tavitei...

Pozitia ortodxa este inechivoca: Nu doar bolnavii (duhovniceste si trupeste) care sunt adusi (la Sfanta Liturhghie, pe "targa" pomelnicelor) la Hristos Iisus sunt mantuiti de EL pentru rugaciunile celor ce ii aduc si bineinteles pentru nemasurata iubire si mila Dumnezeiesca (caci Dumnezeu vrea ca toti sa se mantuiasca si la cunostinta Adevarului sa ajunga); ci si cei adormiti (morti) precum si cei inca vii biologic dar morti sufleteste (spiritual, duhovniceste).

"Dumnezeu este Dumenzeul viilor nu al mortilor..."

Last edited by Eugen7; 17.07.2012 at 16:32:52.
Reply With Quote