Subiect: Sfanta Liturghie
View Single Post
  #36  
Vechi 18.07.2012, 00:55:16
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Annyta Vezi mesajul
Urmăresc cu atenție slujba, mă rog, nu am sentimentul de nerăbdare, nu mă deranjează nici cei din jur, îmi place cum cântă strana...
Un cuvant al par. Teofil despre Sfanta Liturghie si despre modul corect de raportare la aceasta:


Noi considerăm Sfânta Liturghie ca împărăția lui Dumnezeu pe pământ în înțelesul că la începutul ei se spun cuvintele: "Binecuvântată este împărăția Tatălui și a Fiului și a Sfântului Duh, acum și pururea și în vecii vecilor". Deci avem în vedere că în fața noastră se desfășoară împărăția lui Dumnezeu, avem în vedere faptul că se face aici pe pământ lucru ceresc, în "cerul cel de pe pământ", avem în vedere faptul că la Sfânta Liturghie noi îi închipuim aici pe pământ pe cei din ceruri. Cuvintele: "Noi, care pe Heruvimi cu taină închipuim și făcătoarei de viață Treimi întreit sfântă cântare aducem, toată grija cea lumească de la noi să o lepădăm. Ca pe Împăratul tuturor, să-L primim pe Cel în chip nevăzut înconjurat de cetele îngerești. Aliluia, aliluia, aliluia", sunt cuvinte din care înțelegem că participând noi la Sfânta Liturghie nu mai suntem doar oameni obișnuiți, oameni păcătoși așa cum ne știm noi, ci suntem și închipuitori ai ființelor cerești care stau în apropierea lui Dumnezeu și-I aduc mărire lui Dumnezeu, îi închipuim pe Heruvimi.

Și, la Sfânta Liturghie, avem posibilitatea să spunem cuvinte îngerești: "Sfânt, Sfânt, Sfânt, Domnul Savaot, plin este cerul și pământul de mărirea Ta". Sunt cuvinte din cer aduse pe pământ și le spunem și noi. Avem apoi posibilitatea să-I aducem mărire lui Dumnezeu răspunzând la ecfonisele de la Sfânta Liturghie în care Îl avem în vedere pe Dumnezeu ca Cel "Căruia I se cuvine toată mărirea, cinstea și închinăciunea", ca pe Cel ce are "stăpânire, împărăție, putere și mărire", ca pe Cel ce este "bun și iubitor de oameni", ca pe Cel ce este "milostiv și iubitor de oameni", ca pe Cel ce este "Sfânt" și "sfințirea noastră" și toate acestea ni le pune în față Sfânta Biserică în Sfânta Liturghie. Și noi răspunzând la aceasta mărturisim că avem încredințarea că trebuie să-I aducem mărire lui Dumnezeu și Îi aducem mărire lui Dumnezeu după puterea noastră, fiecare dintre noi atâta cât putem noi să aducem. Din toată mărirea lui Dumnezeu Îi aducem atât cât putem noi să-I aducem și gândul acesta că Dumnezeu e bun și milostiv și iubitor de oameni, că e sfânt, că e sfințirea noastră trebuie să ne dea dorința ca să fim preamăritori de Dumnezeu întrucât Ortodoxia este cu preamărire adusă lui Dumnezeu.

O viață ortodoxă trebuie să fie o viață care prelungește Sfânta Liturghie în viața socială, în viața de toate zilele, în înțelesul că la Sfânta Liturghie se spune: "Cu pace să ieșim" și credincioșii răspund: "Întru numele Domnului", ceea ce înseamnă că și după Liturghie trebuie să fie o Liturghie, adică o slujbă de preamărire a lui Dumnezeu și o slujbă de transformare a naturii, de transformare a vieții noastre, de transformare a simțirii noastre, de transformare a ființei noastre spre bine. Dacă trăim liturgic în viața socială, dacă ne silim să trăim liturgic, atunci și Sfânta Liturghie o trăim la măsurile la care trebuie s-o trăim, iar dacă considerăm Liturghia desprinsă cumva de viața socială și desprinsă de celelalte slujbe și neglijăm slujbele Bisericii și vrem să prețuim numai Sfânta Liturghie, nu suntem în Ortodoxie pentru că Ortodoxia impune o viață în care să se desfășoare Sfânta Liturghie la măsurile la care poate fi desfășurată în conștiința noastră.

Tot articolul - http://biserica.org/Publicatii/1996/NoI/04_index.html
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote