Subiect: Limbul copiilor
View Single Post
  #7  
Vechi 23.07.2012, 00:25:48
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
O teologumenă specifică învățăturii catolice este existența unui Limbus Infantum.

Noul Testament nu ne-a lăsat nicio alegație pozitivă privind ce se întâmplă cu cei care mor fără niciun păcat personal, dar cu păcatul ancestral.
Doar că dumneavoastră v-a lăsat Sinodul Ecumenic de la Florența o DOGMĂ, nu o simplă alegație, și anume că aceia care mor în păcatul originar, chiar și fără să fi comis vreun păcat personal, merg drept în iad după moarte pentru a fi pedepsiți. Și prin urmare așa zisa teologumenă cu copiii care mor nebotezați dar s-ar duce într-un limb al copiilor este erezie.

"But the souls of those who depart this life in actual mortal sin, or in original sin alone, go down straightaway to hell to be punished, but with unequal pains."

sursa: Conciliul de la Florența - sesiunea a VI-a (1439)


Sau ar mai fi o soluție, anume dumneavoastră de fapt s-ar putea să nu credeți că papa Eugeniu IV și Sinodul ecumenic de la Florența au fost infailibili și că de fapt au greșit când au dat dogma citată puțin mai sus.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Prin urmare, nu este contrar Bibliei și corespunde unor veacuri de gândire și tradiție creștină, să avem părerea că locul (sau starea) sufletelor copiilor care mor nebotezați este unul de fericire naturală, asemănătoare celei în care se aflau drepții Vechiului Testament. Prin analogie cu acel Limbus patrum vorbim de Limbus Infantum.
O fi sau nu o fi contrar Bibliei, este clar că este contrar dogmei definite la Sinodul ecumenic de la Florența de papa Egeniu IV și prin urmare este împotriva învățăturii definite dogmatic de un papa (infailibil) la un sinod ecumenic (Ferrara-Florența).

Dacă studiem mai atent problema putem să înțelegem că aici nu avem de a face doar cu o contrazicere fățișă a unei sentințe dogmatice a unui papă (infailibil) la un sinod ecumenic, ci și cu refasonare a așa zisei credințe catolice care se face inclusiv prin ultimul catehism catolic care, atunci când reia în art. 1035 citatul de la Sinodul de la Florența "uită", "omite" să copieze și partea cu păcatul originar.

Învățătura Bisericii afirmă existența iadului și veșnicia lui. Sufletele celor care mor în starea păcatului de moarte coboară, imediat după moarte, în iad, unde suferă chinurile infernului, "focul veșnic". Pedeapsa principală a iadului constă în despărțirea veșnică de Dumnezeu, singurul în care omul poate avea viața și fericirea pentru care a fost creat și la care aspiră.

sursa: Catehismul Bisericii Catolice, art. 1035.


Din analiza comparativă a celor două texte, al papei Eugeniu IV de la Sinodul de la Florența și al noului Catehism romano-catolic, vedem că în noul catehism propoziția subliniată este aceeași aproape cu aceea de la Florența, doar că există omisiunea "întâmplătoare" care se referă la cei care mor în păcatul originar. Cu alte cuvinte noul Catehism romano-catolic trece sub tăcere în mod intenționat o dogmă definită la un sinod ecumenic, încercând să dea de înțeles că acea dogmă de fapt nu ar face parte din credința romano-catolică definită la un sinod ecumenic. Iar acum se vine cu așa zisa "teologumenă" care în fapt, conform papei Eugeniu IV și Sinodului de la Florența este o erezie.
Reply With Quote