Citat:
În prealabil postat de catalin2
2. Oricum BO spune ca nimeni nu s-a putut mantui in Vechiul Testament pana la venirea Mnatuitorului.
|
Catalin2 oare cunosti ceea ce vorbesti sau doar ai impresia ca ai inteles? E bine ca studiezi catehismul insa el trebuie sa fie doar un indemn catre studiul si trairea teologiei patristice.
Sfantul Moise si Sfantul Ilie, sfinti ai legii vechi prin preotia vechi testamentara care a luat sfarsit la intruparea Mantuitorului, au fost prezenti in trup la Schimbarea la Fata a Manutuitorului pe muntele Tabor (inaite ca Hristos Iisus sa fie preaslavit in inviere).
Astfel ortodoxia patristica afirma inechivoc, harul lui Dumnezeu a lucrat si in vechiul tesament, prin harul preotiei lui Melchisedec si preotia lui Moise insa in mod nedeplin, nedesavarsit (indumnezeirea fiind imposibila)... indumnezeirea este posibila numai si numai intru Hristos Iisus caci deplinatatea vietii duhovnicesti este exclusiv in Hristos Iisus.
Recomand stuidul corespunzator al teologiei patristice si filocalice:
PUHALO Lazăr, IPS, Sufletul, trupul si moartea, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005.
PHILON din Alexandria, Comentariu Alegoric al Legilor Sfinte după Lucrarea de Șase Zile, trad. Zenaida Anamaira Luca. București: Paidea, 2002.
LUCA al Crimeei, Sfântul, Puterea inimii, trad. Savga Evdochia, Bucuresti: Sophia, 2010.
SPIDLIK Tomas, Spiritualitatea Răsăritului creștin. I. Manual sistematic, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 1997.
PUHALO Lazăr, IPS, Caile Ortodoxiei Contemporane, trad. Mihnea Gafita. Cluj-Napoca: Eikon, 2006.
PUHALO Lazăr, IPS, Teologia vie in ortodoxie, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005.
IOSIF Gheron, Marturii din viata monahala, trad. Pr. Prof. Constantin Coman, Bucuresti: Bizantina, 2003
MOORE Lazarus, Arhimadrit, Sfantul Serafim de Sarov. O biografie spirituala, trad. Paul Balan, Bucuresti: Agapis, 2002.