Subiect: Limbul copiilor
View Single Post
  #22  
Vechi 24.07.2012, 11:24:14
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
O teologumenă specifică învățăturii catolice este existența unui Limbus Infantum.

Noul Testament nu ne-a lăsat nicio alegație pozitivă privind ce se întâmplă cu cei care mor fără niciun păcat personal, dar cu păcatul ancestral. Pe de altă parte, Domnul nostru, insistând asupra necesității absolute a Botezului pentru mântuire, a spus, de exemplu (Ioan 3:5) că nașterea din nou, din apă și din duh, este necesară pentru mântuire. De aici, înțelegem că nu este posibilă viziunea beatifică (accesul în "împărăția Cerului" sunt, riguros, cuvintele lui Isus) pentru nebotezați. Aceasta, deoarece a spune "condiția alfa este necesară pentru proprietatea P" este echivalent cu a spune "dacă non alfa, atunci non P".
“Preasfintitul Ciprian Campineanul spune ca este o taina a lui Dumnezeu care va fi starea copiilor nebotezati (decedati inainte sau dupa nastere) dincolo de moarte, in vesnicie. "Dupa Sfintii Parinti, acesti copii nu au avut cum sa pacatuiasca, ca sa sufere din motive personale, ci doar mostenesc, in virtutea solidaritatii cu firea umana, a protoparintilor nostri Adam si Eva, pacatul stramosesc. Orice om se naste cu aceste consecinte ale pacatului stramosesc. Acesta este sters prin Taina Sfantului Botez, dar asta nu inseamna ca nu raman afectele, raman in fiinta umana consecintele sale ca predispozitii spre pacat. Dupa Sfintii Parinti, acesti copii nu sufera chinurile iadului. Mi-aduc aminte o formula pe care o invatam noi la ora de dogmatica: "Nu se impartasesc de lumina, dar toti se cinstesc cu linistea". Asa au trait si dreptii Vechiului Testament, care nu s-au impartasit de lumina dumnezeiasca, pana nu a coborat la iad Domnul nostru Iisus Hristos. Dreptii Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (intelese ca stare de intristare, de singuratate), dar nu s-au impartasit de lumina, in schimb, s-au impartasit de o pace, de o liniste sufleteasca. Abia in momentul in care Mantuitorul Hristos a coborat la iad, a introdus starea de lumina, Lumina Invierii, si astfel s-a facut inceputul Raiului. Primul cetatean al Raiului este talharul de pe cruce; tot atunci i-a scos din iad si pe protoparintii Adam si Eva, si toti dreptii Vechiului Testament. Cred ca in aceeasi maniera se va intampla si cu acesti prunci nenascuti, sau care au murit inainte de botez, in sensul ca nici nu ar fi drept ca sa sufere chinurile iadului, asa cum se intampla cu cei care nu s-au pocait, si care au avut timp de pocainta. Ramane o taina pe care Dumnezeu o cunoaste. Noi doar ne gandim cum este moral sa se intample cu aceste fiinte umane".
Reply With Quote