Citat:
În prealabil postat de Decebal
Alunecarea greșită care s-a făcut în ortodoxie și de care în primul rând sunt vinovați ierarhii Bisericii din trecutul istoric este că s-a pus prea mult accentul pe acest har sacramental necorelat cu spiritualitatea autentică a omului, și asta pentru că au existat și încă mai există oameni care au vrut și vor să creeze o dependență psihică sau psiho-religioasă a celor mai puțin luminați de Spirit față de ritualismul și sacramentalismul Bisericii fără a lega aceste aspecte de observarea unei vieți spirituale autentice.
|
Eu nu impartasesc aceasta opinie in totalitate si ca dovada este ca inainte de Sfanta Impartasanie este Sfanta Spovedanie. Poate te referi mai mult la catolici, care nu se mai spovedesc intotdeauna inaintea impartasaniei lor (care nu e). La Sfanta Spovedanie credinciosul marturiseste faptele si daca nu e vrednic de Sfanta Impartasanie e oprit. Putem spune doar ca in unele cazuri e mai multa ingaduinta la spovedanie, dar asta vine pe fondul slabirii credintei adusa de secularism si ecumenism. mai e si problema inmultirii credinciosilor mai alea la orase, unde preotul nu mai are posibilitatea sa cunoasca pe toti cei din parohia lui. Bine, cu efort si interes poate face si asta.
Dar in ultimul timp mi se pare ca e chiar invers, se pune accentul mai mult pe credinta (nu dreapta credinta, ci credinta generala in Hristos, in sens protestant) si fapte, in detrimentul harului si Sfintelor Taine, din cauza patrunderii conceptiilor ecumeniste care aduc desconsiderarea protestanta a acestora. Ma refer in special al credinciosi.