View Single Post
  #130  
Vechi 29.07.2012, 14:08:53
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Însă ortodocșii ce s-au învățat ei? Că nu trebuie ei să meargă să propovăduiască pe Christos și mântuirea, ci că oamenii trebuie să vină la ei și să îi caute.

Citat:

Ei nu trebuie să știe că Botezul este taina regenerării spirituale, și că prin urmare această regenerare spirituală trebuie să mai și aibă loc și să se mai și vadă, prin viață, prin fapte, prin transformarea gândirii, a inimii, a modului de viață de la cel vechi la cel nou, în Christos. Nu, ei știu că DOMNII trebuie să îl bage acolo în apă și să îi facă slujba, și gata "regenerarea". Nu mai trebuie credință, nu mai trebuie propovăduire, nu mai trebuie fapte, nu mai trebuie pocăință sau întoarcere la Dumnezeu, nu mai trebuie eforturi pentru rodirea harului botezului pentru ca regenerarea să fie simțită și trăită cu cât mai la adâncul și rădăcina ființei.
Deci tu incerci sa subliniezi 2 lucruri : ca a disparut la ortodocsi spiritul misionar si lupta pt Hristos , si ca actul Botezului devine scop in sine ,iar nu viata cea noua care urmeaza dupa el.
Aparent ti-as da dreptate .Adica daca privesti doar la forme ,ai putea avea dreptate.
Merele straine sunt mari rosii,dar nu au nici un gust.Cele romanesti,sunt mici ,mai au si puncte negre ,dar sunt gustoase
O sa ma refer mai mult la Botez.
Si daca se face la 10 ani si daca se face la cateva luni,pericolul de a cadea apoi in pacate e la fel de mare.Si daca se face prin credinta nasilor si daca se face prin accepatarea directa a celui botezat ,lupta de dupa Botez e la fel de mare.
Nimic nu asigura ca cel botezat va ramine credincios ,si isi va desfasura viata spre crestere duhovniceasca
Intradevar se da multa importanta actului de cult ,cand de fapt,cum bine observi,aceasta e doar nasterea in Hristos,care trebuie sa fie urmata de viata in Hristos.
Doar cine nu stie aceasta ,chiar daca e ortodox , poate cadea in capcana ca a botezat copilul intr-o duminica,si ,cu asta ,si-a facut datoria ,pina la inmormantare,cand iar trebuie sa treaca pe la popa
Aceasta abordare e intens negata de preotii ortodocsi, care stiu si spun mereu ,chiar si in predica de dupa botez,ca acesta e doar inceputul vietii spirituale.
Doar unii credinciosi mai naivi cred asta,dar pozitia BO e diametral opusa
Ma mira ca si tu crezi acelasi lucru naiv,si il folosesti ca argument,ca si cum chiar ai crede in el. Toti crestinii stiu ca Botezul in Hristos este doar nasterea omului cel nou in Hristos,deci cum ai putut crede ca BO crede altceva?
E propria ta interpreatare ca se da mai multa atentie actului botezului,sprijinita pe ignoranta unor naivi practicanti orotodocsi
Dar de fapt e o fortare sirerata. Prin ea vrei sa diminuezi importanta tainei Botezului, tocmai pentru ca ea duce la astfel de interpetari naive.Logica ta e stramba.
Cu cat viata de dupa Botez e mai pacatoasa si mai decazuta,la ortodocsi,catolici,NP cu atat mai mult ar trebui sa ne concentram pe Taina si pe puterea ei.
Taina singura se vede ca nu poate asigura ca 100% din credinciosi sa urmeze calea cea drepata ,in nici un cult.
Dar , fara aceasta Taina,asa cum ne a fost ea lasata prin Traditie,nu mai pot inflori comorile credintei ulterior ,nici la ceilalti,care nu isi neglijeaza viata spirituala
Deci doar Taina Botezului asigura nasterea catre viata in Hristos,pentru cei care raman ai lui Hristos.Pentru ceilalti ,Botezul e doar o asteptare continua a Domnului,care sta la usa si bate,pina ce acestia se vor intoarce
De aceea ,daca Botezul a fost facut cum trebuie,macar pentru credinta parintilor si a nasilor,orice suflet pierdut,poate pina la final se va intoarce la Dumnezeu
Botezul la ortodocsi este eminamente un botez prin credinta,caci se face la varste ,cand cel botezat nu are cunoastere. E ca un cec in alb care i se da ,asa cum guvernul parca deschide un cont fiecarui nou nascut,desi unii il vor folosi pt bautura si droguri cand vor fi mari.
Taina devine esentiala,chiar daca 90% din cei botezati,dar de toate cultele, ulterior ,o perioada a vietii lor,il parasesc pe Hristos.
Taina nu obliga automat si mecanic la desavarsire.Dar fara Taina,nu ar avea cine sa ne cheme toata viata ,in interiorul nostru,catre desavarsire,fie ca avem o viata exemplara sau destrabalata
Reply With Quote