View Single Post
  #216  
Vechi 29.07.2012, 18:36:56
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Bineinteles ca lista teologilor care sustin evolutionismul teist nu se "reduce" la 2 teologi. Recomand studiul adecvat al relatiei dintre teologia ortodoxa si stiinta (dupa metodologia patristica).

TEOLOGIE ORTODOXĂ ȘI ȘTIINȚĂ:
ICĂ Ioan, Pr., Alexandros Kalomiros, Andrei Kuraev, Doru Costache, Sfinții Părinți despre originile și destinul cosmosului și omului. Sibiu: Deisis, 2003.
KALOMIROS Alexandros, Dr., De la Facere la Apocalipsa, București: Lumea credinței, 2005.
LUCA al Crimeei, Sfântul, Puterea inimii, trad. Savga Evdochia, Bucuresti: Sophia, 2010.
NESTERUK Alexei, Light from the East: Theology Science and the Eastern Orthodox Tradition, Minneapolis: Fortress Press, 2003.
NESTERUK Alexei, Universul in comuniune, trad. Mihai-Silviu Chirilă. București: Curtea Veche, 2009.
MATSOUKAS Nikolaos, Teologia Dogmatica si simbolica vol.II, Expunerea credinței Ortodoxe, trad. Nicușor Deciu. București: Bizantină, 2006.
PUHALO Lazăr, IPS, Dovada lucrurilor nevăzute. Ortodoxia și fizica modernă, trad. Corina Stavinschi, Doina Ionescu. București: XXI Eonul Dogmatic, 2005.
PUHALO Lazăr, IPS, Caile Ortodoxiei Contemporane, trad. Mihnea Gafita. Cluj-Napoca: Eikon, 2006.
PUHALO Lazăr, IPS, Sufletul, trupul si moartea, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005.
PUHALO Lazăr, IPS, Teologia vie in ortodoxie, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005.
MOORE Lazarus, Arhimadrit, Sfantul Serafim de Sarov. O biografie spirituala, trad. Paul Balan, Bucuresti: Agapis, 2002.
NELLAS Panayotis, Omul - animal îndumnezeit. Perspective pentru o antologie ortodoxă, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 2002.
FIRCA Iova, Cosmologia biblică și teoriile științifice. București: Anastasia, 1998.
LEMENI Adrian, Repere patristice în dialogul dintre teologie și știință. București: IBMBOR, 2007.
LEMENI Adrian, Sensul eshatologic al creației. București: Asab, 2010.
LEMENI Adrian, Teologie ortodoxa și știință. București: IBMBOR, 2007.

ARTICOLE:
CIRA Călin Emilian, “Teoria evoluției și creștinismul. Sunt ele incompatibile?”, Revista Tabor, anul V, nr. 8, noiembrie, pg. 34-38, 2011.

In ceea ce priveste evolutionismul teist in alte scrieri recomand:
RELIGIE ȘI ȘTIINȚĂ:
ALEXANDER Denis, Creation and Evolution: Do We Have to Choose?. Oxford: Monarch , 2008.
ALEXANDER Denis, Ronald L. Numbers, Biology and Ideology from Descartes to Dawkins, Chicago: University of Chicago Press, 2010.
COLLINS Francis, DNA and the Revolution in Personalized Medicine, London: HarperCollins, 2010.
COLLINS Francis, The Language of God: A Scientist Presents Evidence for Belief. New York: Free Press, 2006.
HICK John, Noua frontiera a religiei și științei, trad. Alexandru Anghel. București: Herald, 2012.
McGRATH Alister, Dawkins' God: Genes, Memes, and the Meaning of Life. New Jersey: Wiley-Blackwell, 2004.
McGRATH Alister, Why God Won't Go Away: Engaging with the New Atheism. London: SPCK, 2011.

Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
De asta am scris ca lista se reduce la cei doi autori, pentru ca restul nu au legatura cu evultionismul. Nu stiu de ce i-ai inclus, de exemplu sfantul Luca al Crimeei. Sau si mai curios, o carte despre Sfantul Serafim de Sarov. Ce treaba are, cand sfantul a trecut la Domnul inainte de a aparea teroia scrisa de Darwin?
Adrian Lemeni e absolvent in teologie (si inginerie) care a ajuns si in politica.
Chiar in cartea sa despre Big-Bang, citata si pe site, el scrie "Karl Popper definea o teorie ca fiind stiintifica numai in masura in care ea este verificabila experimental. Din acest punct de vedere cosmologia nu poate fi sigura pe caracterul stiintific al supozitiilor facute, deoarece predictiile ei pentru a putea fi verificate experimentale ar necesita conditii ce depasesc (si vor depasi totdeauna) posibilitatile terestre."
"Astazi teoria big bang-ului ( desi cu numeroase insuficiente si din ce in ce mai controversata pe plan stiintific) este cea mai acreditata de cosmologia stiintifica in explicarea inceputului uiversului."
Practic si unii din autorii citati nu sunt in concordanta cu conceptiile tale.