View Single Post
  #521  
Vechi 30.07.2012, 14:12:05
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de editheraven Vezi mesajul
Da, este vorba despre o greseala personala. Despre eretici in sine Pavel zice

"Vă îndemn, fraților, să vă feriți de cei ce fac dezbinări și tulburare împotriva învățăturii pe care ați primit-o. Depărtați-vă de ei."

" În Numele Domnului nostru Isus Hristos, vă poruncim, fraților, să vă depărtați de orice frate care trăiește în neorânduială, și nu după învățăturile pe care le-ați primit de la noi."

"Ci v-am scris să n-aveți niciun fel de legături cu vreunul care, măcar că își zice „frate”, totuși este curvar, sau lacom de bani, sau închinător la idoli, sau defăimător, sau bețiv, sau hrăpăreț; cu un astfel de om nu trebuie nici să mâncați."

le : da dar vezi tu, Iisus are puterea iertarii pacatelor. Daca cineva ne face rau si noi il iertam dar el nu se pocaieste de acel pacat, el tot cu pacatul ramane. Tu esti dezlegat de ceea ce e intre voi doi, insa pacatul ramane pacat.

Apoi, binecuvantarea dusmanilor nu implica convietuirea cu ei.
"Nu vă înșelați: „Tovărășiile rele strică obiceiurile bune”."
Trebuie luate in ansamlu. Cand e vorba de erezii in biserica Biblia e clara : "Cum se împacă templul lui Dumnezeu cu idolii? Căci noi suntem templul Dumnezeului celui Viu, cum a zis Dumnezeu: „Eu voi locui și voi umbla în mijlocul lor; Eu voi fi Dumnezeul lor, și ei vor fi poporul Meu.” . De aceea: „Ieșiți din mijlocul lor și despărțiți-vă de ei, zice Domnul; nu vă atingeți de ce este necurat, și vă voi primi."

Cat despre iertarea aproapelui tu nu ai putere sa ii ierti pacatul ci doar sa ierti omul si sa nu tii supararea. Iertarea pe care o proclama Iisus atunci este una definitiva pentru cei ce Il crucificau, pentru ca El are putere sa ierte pacatele.


le2: inca ceva. Tu poti ierta din dragoste pe oricine, asa cum cere Scriptura. Dar asta tine doar de dragostea ce o cere Iisus sa o avem. Ii binecuvantam si iertam pe toti, insa spalarea greselii celui ce ne'a facut'o sta, totusi, in cairea lui.

"A castiga pe fratele inseamna a-l aduce pe calea cea buna, a-si da seama de greseala si a voi a se corecta. " Exact, pe calea cea buna. Dar daca respectivul nu vrea sa asculte, tu il ierti, dar el ramane 'cu ale lui'. Oameni despre care si Iisus si Pavel zice sa ne ferim. Iisus spune aste cu tenta personala si Pavel cu tenta generala, la intreaga BIserica.
Bun. Deci avem pe de o parte ereziile identificate in acele timpuri cu idolatria, si avem neoranduielile de tip curvie, betie, defaimare etc.

Sa ne oprim putin doar la acestea din urma. Sa luam betia de exemplu. Eu nu am puterea sa iert pe cineva pentru faptul de a fi betiv, doar Domnul il poate ierta. Eu pot ierta doar un rau facut mie de respectivul in stare de betie. Daca eu am iertat raul, ma indoiesc ca acel rau punctual Dumnezeu nu il iarta. Ramane de iertat betia propriu-zisa. Stim bine ca betia nu se vindeca cat ai bate din palme. Conform celor scrise, sa inteleg ca eu trebuie sa stau la distanta de betiv si nici sa nu mananc cu el la masa? Cum atunci va putea fi ajutat sa iasa din betie? Si daca betivul este tatal sau fratele? De cand a aparut asociatia aloolicilor anonimi, apar rezultate cu alcoolicii. Este adevarat ca trebuie tratat si anturajul care sufera de co-dependenta intr-o mai mica sau mai mare masura, dar daca toti cei echilibrati se dau in laturi si se protejeaza luand distanta fata de toti acestia, pe ei cine ii mai ajuta? Sincer, mi-e greu sa cred ca asta a dorit Domnul, sa-i abandonam pe cei cu probleme care nu se vindeca imediat, cat ai bate din palme. Daca asa ar proceda si Dumnezeu cu noi, nu stiu ce s-ar alege de noi, sau cel putin de unii dintre noi. De aceea discursul imi pare incoerent. :-|
Reply With Quote