View Single Post
  #8  
Vechi 04.08.2012, 14:45:35
zaharia_2009's Avatar
zaharia_2009 zaharia_2009 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.07.2009
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.239
Implicit Produse de post cu urme de frupt.

Aceste produse nu sunt de frupt, nu au in compozitia lor ingrediente de dulce , nu au fost concepute (intentia si dorinta din momentul producerii) ca produse de frup , doar ca sunt preparate pe acelerasi utilaje pe care se proceseaza si cele de dulce si pot avea urme de frupt. Adica la inceperea instrumentarii acestor produse de post pe liniile comune cu cele de dulce , primele pot avea urme de frupt iar ultimile (pt. ca in timp s-au curatat instalatiile de produsele de dulce prin insasi prepararea celor de post) nu . Dar pt. ca nu se poate spune precis care au si care nu au atunci producatorul a facut aceasta remarca pt. toate .
Produsele de dulce in mod intentionat sunt astfel concepute si produse , pt. a nu fi de post, lucru care insemneaza altceva fata de cele de post .

Eu nu am ajuns chiar asa de nevoitor incit sa refuz asemenea produse pe motivul ca ar fi contaminate cu alimente de dulce . Si in acelasi gind si fapt , atunci cind intru in post , nici nu mai fac cum facea bunica mea : nu schimb nici oalele si cratitele , nici farfuriile , nici tacimurile , nici piua, nici razatoarea , nici fundul de lemn... s.a.m.d.

Toate faptele omului, stim bine cu totii, ca au 2 laturi : una vazuta , fapta in sine, partea de savirsire a intentiei , a dorintei , adica actul implinit ca atare ; si a doua latura , intentia cu care se savirseste aceasta , asanumitul duh al faptei , ceea ce arata esenta, inima faptei in sine care duce la partea vazuta a faptei , adica la efectuarea, la savirsirea ei .
Judecind astfel , socotesc ca alimentele de post sunt produse in mod intentionat astfel si ca doar in mod accidental, neintentionat pot fi (adica nu sunt in mod sigur) contaminate cu cele de frupt.
In viata de zi cu zi sunt nenumarate asemenea exemple pt. alimentele care le cumparam , mai ales cele de panificatie (cornuri, biscuiti, eugenii,piine si altele preparate cu zer de lapte sau lapte praf fara insa a cunoaste aceasta,spaghete, macaroane si taitei care se prepara pe aceleasi masini cu cele care contin ou si care nu au acest aspect precizat pe ambalaj), pateuri vegetale si alte conserve de legume (fasole , mazare,piureuri,etc.)

Nu este rau sau gresit in vreun fel sa fim f. scrupulosi . Ba este chiar bine sa incepem sa ne invatam f. corect cu macar o nevointa pt. ca pe parcursul vietii sa o impamintenim corect in firea noastra si apoi sa trecem si la altele pe care sa le cunoastem cum sunt in forma corecta si astfel sa le practicam .
Procedind astfel, incet, incet vom spori in viata duhovniceasca si vom deprinde trairea curata in duh si adevar . Cu marea conditie de a dori neincetat sa sporim si nu sa ne culcam pe o ureche .
Toate lucrurile vietii in duh , mici si mari, trebuiesc cunoscute in forma corect si luptat sa le deprindem si sa le practicam apoi pina la adormire .

Legat de post, dupa ce ne deprindem cu postul de bucate , care este un pic mai usurel de deprins , va trebui sa ne incercam puterile cu adevarat in marea incercare a crestinului , si-anume postul de pacate, care se cunoaste, se deprinde si se practica mult mai greu decit cel de bucate . Abia in aceasta stare incepe postul cu adevarat .

Asadar, cei care vor sa fie cit mai scrupulosi cu postul de bucate , bine le este lor , dar sa nu uite sau sa zaboveasca prea mult in aceasta etapa deoarece trebuie mers negresit mai departe, in adevaratul post , cel de pacate .
Daca nu unim postul de bucate neaparat cu cel de pacate , atunci nu ne aflam decit in stadiul de regim alimentar . Ori aceasta stare nu are nimic de-aface cu viata in duh si devar ci cu medicina , care este cu totul si cu totul altceva !
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul .
Reply With Quote