Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Din punct de vedere catolic, căsătoriile ortodoxe sunt perfect valide, ca și cele protestante. Desigur, dacă nu există impediment la căsătorie, spre exemplu situația în care unul dintre soți este deja căsătorit
|
Dintotdeauna a fost asa in Biserica catolica?
Recent a fost redifuzat filmul despre Ciprian Porumbescu si in acest film se pune la un moment dat problema casatoriei ortodox-anglican, si ceea ce m-a surprins este faptul ca preotul ortodox era deacord iar cel anglican nu, exact pe dos fata de realitate. Am verificat imediat pe Internet ca sa vad daca pe vremea lui Ciprian Porumbescu anglicanii se opuneau casatoriilor mixte si am gasit ca nu, sunt primii sau printre primii care au acceptat casatoriile mixte crestine. Nu am verificat si despre BC, dar ramasesem cu impresia ca BC accepta casatoriile mixte cu alti crestini doar cu conditia ca apoi copiii sa fie crescuti in BC, se cere promisiunea non-catolicului in acest sens. Ma insel?
Revenind insa la ceea ce scriam in postarea anterioara, nici Biserica catolica nu recunoaste casatoriile civile care nu au fost oficiate si in biserica, nu? Ma refer la oricare biserica recunoscuta de BC. In timp ce apostolul Pavel le recunostea, cel putin pe cele incheiate intre oameni necredinciosi inainte de a ajunge la credinta. Daca astazi doi oameni necredinciosi si nebotezati se casatoresc civil si apoi unul dintre ei ajunge la credinta ortodoxa, proaspatul credincios afla ca pana atunci a trait in pacat pentru ca in fata lui Dumnezeu nu-i casatorit din moment ce nu a facut casatoria la biserica, ca atare trebuie sa se casatoreasca la Biserica daca vrea sa nu mai traiasca in pacat, iar pentru a se casatori la biserica trebuie ca si celalalt sa se boteze si sa devina ortodox (ma refer aici la oameni nebotezati deloc, exact ca pe vremea apostolului). Iar daca nu accepta, atunci sa se desparta. Aceiasi oameni pe vremea Ap. Pavel au auzit de la acesta ca trebuie sa traiasca in continuare ca sot-sotie si sa nu se desparta decat daca cel necredincios doreste despartirea.