Inapoi in istorie
Cu toate cunostintele medicinei de astazi, genetica nu mai poate studia direct ceva esential in privinta consangvinitatii, asa ca ne intoarcem in timp, de unde ramasem. Primele generatii de oameni nu au fost in starea pe care o cunoastem astazi. Ca lucrurile au stat altfel, reiese usor din genealogiile lor:
De la Adam
[7] si pana la Noe
[8] oamenii au trait in medie cam 900 de ani, iar dupa Potop, durata de viata incepe sa scada semnificativ, de la o generatie la alta, pana ajungem la durata medie pe care o stim astazi:
Sem a trait 600 de ani
[9], Cainan a trait 460 de ani
[10], Ragav a trait 339 de ani
[11], Nahor a trait 204 ani
[12], Avraam a trait 175 de ani
[13], si iata ca tinand firul istoriei ajungem la Iosif care a trait 110 ani
[14], adica foarte aproape de cat traiesc oamenii astazi, si foarte departe de cat traiau oamenii inainte de Potop. Drept urmare la toate acestea, bine a a concluzionat Pr. Seraphim Rose:
"E vădit deci că omenirea era cu totul altfel decât așa cum o cunoaștem astăzi, chiar și trupește".
Ce inseamna defapt aceasta scadere a duratei de viata atat de drastica, de la inceput si pana astazi? Lucrul acesta arata ca longevitatea mare a primilor oameni, a fost determinata in mare parte de calitatea materialului genetic aflat aproape de perfectiune, si de care acestia se bucurau din plin. Sa nu uitam ca Dumnezeu facuse lucrurile "bune foarte"
[15], si ca apoi a intrat pacatul in ecuatia timpului, a trupului, a sufletului si a mediului.
Daca longevitatea extrem de mare nu ar fi fost determinata de aceste cauze, atunci sa ne gandim cum ar fi trait primele generatii de oameni atat de mult, daca nu ar fi avut un metabolism exemplar, daca nu ar fi avut o zestre genetica net superioara celei de astazi, care sa ii fereasca de boli ereditare, si daca mediul inconjurator nu ar fi fost atat de ostil ca astazi?
Asadar, daca nu existau mutatii genetice daunatoare, boli in general, si mai ales boli cu transmitere ereditara, inseamna ca nu exista niciun pericol ereditar determinat de casatoria intre frati si verisori.
Biologul si geneticianul A. E. Wilder-Smith confirma: "Pe vremea lui Cain, căsătoria cu una dintre multele sale surori nu ar fi constituit nici o dificultate din punct de vedere genetic, neexistând decât o mică sau chiar nici o deteriorare a zestrei genetice de care să se teamă vreuna dintre părți".
Odata cu trecerea timpului insa, vedem cum durata de viata a oamenilor scade aproape la cea cunoscuta astazi, semn clar al degenerarii cauzate de pacat, atat in firea umana, cat si in mediul ce ne inconjoara. Drept urmare, la un moment dat, efectele negative ale deteriorarii genetice au devenit prea mari in cazul casatoriei intre rude (consangvinizarii). Ce a urmat, aflam in continuare...
Genetica acum 3500 de ani: Moise si Leviticul
Cu toată mirarea multora, documentul există, și, cu oarecare bunăvoință, textul deslușește problema eredității mult mai bine, decât teoria cromozomică modernă, întrucât indică și factorul primordial al eredității - Dumnezeu: mobilul, izvorul și susținătorul a tot ce se mișcă, trăiește și există1. Iată Genetica modernă, dată în nucleu lui Moise, de Mântuitorul însuși prin revelație, acum 3.5oo ani pe muntele Sinai. Nu e nicio mirare: Iisus avea conducerea spirituală și înainte de venirea Sa în trup omenesc. Pe urmă, că iniția pe Moise în tainele eredității nu este nicio mirare, întrucât cine poate să cunoască mai bine omul, decât Cel ce l-a făcut și i-a dat legile vieții?
Iata si restrictiile lui Dumnezeu, care au reglementat problemele de ereditate aparute intre rude:
"Nimeni să nu se apropie de vreo rudă de sânge cu gândul de a-i descoperi goliciunea. Eu sunt Domnul!" (Leviticul 18:6)
"Goliciunea surorii tale, a fiicei tatălui tău sau a fiicei mamei tale – fie că s'a născut în casă, fie în afara ei – să n'o descoperi." (Leviticul 18:9)
"Dacă cineva-și va lua [de femeie] pe sora sa, fie după tată, fie după mamă, și-i va vedea goliciunea așa cum și ea va vedea goliciunea lui, aceasta-i [faptă de] ocară; stârpiți să fie sub ochii fiilor poporului lor. El a descoperit goliciunea surorii sale, păcatul e asupră-le." (Leviticul 20:17)
"Blestemat să fie cel ce se culcă cu sora lui dinspre tată sau cu cea dinspre mamă! Și'ntregul popor va zice: Amin!" (Deuteronomul 27:22)
Ca poporul evreu si-a insusit poruncile acestea, sta marturie raspunsul pe care il primeste Amnon in incercarea de a se impreuna cu sora sa Tamara:
"Și l-a îmbiat să mănânce, dar el a prins-o și i-a zis: „Vino și culcă-te cu mine, sora mea!" Ea însă i-a zis: „Nu, fratele meu, nu mă umili, că așa ceva nu se face în Israel; nu face această nebunie!“ (II Regi 13:11,12)
"După teoria cromozomică, vedem cum apar genele recesive în urmași: după legile eredității, care nu sunt altceva decât legile probabilității. După cunostintele stiintei, genele recesive apar in mod accidental, si ca urmare a interactiunii cu mediul exterior, insa dupa textul Scripturii e clar că toată recesivitatea apare în părinți pe urma vreunui păcat.
Știința, neavând termenul, nu poate da răspunsul la întrebarea: cum au apărut în ascendenți genele defective, prin ce accident, sau după care legi? Sau mai pe larg: prin ce împrejurare, independentă și anterioară procesului eredității, apar în cromozomi, de unde nu erau, aceste granule infinitezimale degenerative și cu urmări dezastruoase, pentru o eventuală progenitură?
Ca să răspund pe scurt, genele recesive apar în ascendenți în chip independent, nu după legile probabilității, ci după legile care atârnă peste fărădelegi.Toate faptele omului, toate mișcările lui, se înseamnă undeva, într-o nevăzută carte, și se înseamnă și în sămânța sa, și cu aceasta își trage urmașii sub povara isprăvilor sale. Legile vieții sunt legile Creatorului; păcătuiești împotriva lor, nu scapi fără mustrarea lui Dumnezeu. Deci, nu ne mai tocmim, că Dumnezeu n-ar avea cuvânt în biologie și că venirea lui Iisus la nuntă ar fi numai un simplu fapt divers, fără o semnificație neînchipuit mai largă pentru aducerea și conducerea personală a fiecărui om ce vine în lume." (Pr. Arsenie Boca)
Dispozitiile de drept bisericesc sunt confirmate de genetica
"In spiritul teoriei cromozomice, putem înțelege acum si normele de drept bisericesc in privinta căsătoriei între rudenii. Astfel, la rudenia în linie directă, căsătoria e oprită la infinit; iar în linie colaterală se îngăduie abia la depărtarea gradului opt.
De la un strămoș primar, se transmit în copii, nepoți, strănepoți,- cum zice Scriptura - până într-al treilea și al patrulea neam, câteva grupuri de gene recesive - urmare a cine știe ce păcate - însă în stare latentă. Dacă se urmează șirul căsătoriilor cu persoane sănătoase în privința aceea, genele lor dominante vor acoperi infirmitatea corespunzătoare și, astfel, urmașii au toată aparența sănătății desi pot fi purtatori ai unei gene recesive. Dacă însă urmașii, în gradul 4, 5, 6, 7 sau 8 de rudenie se vor căsători întreolaltă, atunci în copiii lor vor apărea, cu probabilitate maximă, genele recesive ale străbunului, în pereche perfectă, și deci, infirmitatea fără leac, corespunzătoare acestei perechi.
Iată de ce Biserica, observând degenerările ce trebuie să le îndure urmașii căsătoriților rudenii, declară vinovate asemenea căsătorii și le oprește la timp." (Pr. Arsenie Boca)