Citat:
În prealabil postat de Pelerin spre Rasarit
Interesant,uit mereu ca pot fi surprins de meandrele gandirii umane,se pare ca asist la un proces de rescriere a credintei apostolice din perspectiva critic-moderna:) As avea totusi trei intrebari daca nu va suparati:1.Cine a inteles de-a lungul timpului planul lui Dumnezeu mai bine decat apostolii? 2.De unde ati tras concluzia ca acei credinciosi nu mai munceau? 3.Considerati abordarea apostolica a acelor timpuri ca fiind eronata in raport de mesajul lui Hristos? V-a subliniat in textul dvs afirmatiile cu pricina.
V-as ruga sa raspundeti punctual ca sa inteleg mai bine.Adica scurt si la obiect.Dupa discutam,daca nu ma lamuresc, mult mai pe larg.Multumiri.
|
1. Apostolul Pavel a spus ca el cunostea doar in parte si ca vedeau ca intr-o oglinda si abia la venirea Domnului vom cunoaste desavarsit. Iar apostolul Pavel stiti ca a ajuns pana in Cerul al treilea (paranteza - interesanta treaba cu cele 7 ceruri - unde sunt descrise ele in Biblie? - plus coincidenta cel putin interesanta cu cele 7 ceruri dintr-o alta credinta pe care n-o mentionez aici - paranteza inchisa). Din cauza faptului ca apostolul astepta initial venirea Domnului in timpul vietii sale, a invatat ca nimeni sa nu incerce sa isi schimbe conditia in care era in momentul in care era chemat la credinta - logic, ce sens ar fi avut daca maine poimaine Domnul venea? Domnul i-a invatat cum sa faca pentru a recunoaste timpul revenirii Sale, insa apostolilor nu le-a folosit, au murit inainte. Ap. Pavel isi invata ucenicul despre apostazia ce urma sa vina, dar si acela a murit inainte.
Ca atare, cu trecerea anilor, crestinii au trebuit sa isi schimbe mereu discursul, pentru ca primeau mereu si mereu alta intelegere insa planul lui Dumnezeu de a face pe pamant o singura credinta, un singur Botez si un singur Domn inca nu il vedeau pentru ca Dumnezeu intoarce foaia doar putin cate putin pentru a lasa sa se vada treptat planul Sau pe masura ce el se desfasoara.
2. Incercati sa vindeti tot ce aveti, asa cum scrie in text, si sa-mi spuneti apoi cu ce anume mai puteti munci cand nu mai aveti absolut nimic: nici pamant, nici casa, nici animale, nici ustensile, nimic. Nu va mai ramane altceva de facut decat ceea ce scrie in text: sa stati mereu in rugaciune in Templu iar cu banii sa va cumparati mancarea si mai ales painea si vinul (care dealtfel erau consumate la masa cam pe saturate si nu sub forma Euharistiei de azi).
3. Abordarea nu era eronata in contextul in care ei erau convinsi de venirea Domnului in timpul vietii lor. In principiu si noi ar trebui sa o traim ca si cum Domnul ar veni in timpul vietii noastre. Insa cum de 2000 de ani nu a venit, trairea in extrema nu isi are justificarea decat daca toti oamenii s-ar opri din a face copii...
4. Indiciu suplimentar: Domnul nu a spus: "Cautati Imparatia Cerurilor si de restul nu veti mai avea nevoie, veti fi ca ingerii din cer care nu au nevoie nici de hrana, nici de haine, nici de acoperis deasupra capului, nici de nimic" ci a spus "si restul il veti primi pe deasupra". Iar eu pot da marturie din viata mea ca asa este. Ce rost are sa primeasca omul pe deasupra in contextul celor de mai sus, de la punctele 1, 2 si 3?