Citat:
În prealabil postat de Eugen7
|
Iar eu redau comentariul meu:
Observ un progres imbucurator, se pare ca ti-ai dat seama ca sfintii adusi in discutie de evolutionistii teisti nu sustin deloc evolutionismul, dimpotriva. Si ai ramas doar la sfantul Luca, dar si la acel citat am spus ca nu reiese ca se refera la evoutionism, ci la descrierea speciilor, de la simplu la complex.
Acum dai un nou autor, despre a carui carte am gasit din fericire un scurt rezumat pe net. Si autorul sustine de faptce spun si eu, si scrie impotriva evolutionismului si teoriei Big-Bang. La fel cum fac si alti autori dati de tine, care descriu teoriile moderne din perspectiva teologica, nu ca le-ar accepta.
Iata si citate din rezumat: "Desfășurarea în cadrele biologiei a raportului interdisciplinar teologie știință nu putea să nu facă referire și la teoria evoluționismului împotriva căruia am adus, sperăm, argumente pertinente.
Un prim argument de acest fel este rolul fundamental nefiresc pe care evoluționismul îl acordă întâmplării și lipsa de sens caracteristică acestei teorii. Locul important acordat de către evoluționism simplei întâmplări ca „motor” al dezvoltării și desăvârșirii biologice nu poate fi acceptat de teologie, dar
nici de logica bunului simt.
Un alt argument adus împotriva evoluționismului a fost fundamentarea neprincipială sau incompletă, unde am remarcat absolutizarea ipotezelor (cum ar fi „argumentul” craniilor umanoide de format intermediar între
maimuță și om și ideea că inteligența depinde de mărimea creierului). La acesta am adăugat și
argumentul gradualității în complexitatea organismelor vii, precum și unitatea materială a vieții (întemeiată pe elementele genetice comune) care, deși sunt invocate de către evoluționiști, ele nu sunt nici pe departe neteologice, ci dimpotrivă atestă unitatea materială a creației lui Dumnezeu. În aceeași categorie
mai intră puncte de vedere legate de aprecierea evoluției ca involuție sau evoluția acceptată doar ca o adaptare (expresie a purtării de grijă a lui Dumnezeu pentru lumea creată)."
Dupa cum observi la asta se referea si sfantul Luca. O lucrare interesanta care priveste adevarata stiinta din punct de vedere teologic. Acum
pasul urmator e sa marturisesti si tu ce scrie in cartile date de tine (nu doar Kalomiros).
P.S. Am explicat in mesajul precedent ce e intelligent design, si ca evolutionismul teist se incadreza in aceasta teorie, ca si creationismul stiintific. Intelligent design nu e acelasi lucru cu creationismul stiintific.