Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Răspunsurile sunt foarte simple. Există, cu adevărat, probleme morale dificile, al căror răspuns nu este evident "din prima" și care necesită uneori asistența calificată a unui preot. Dar acestea sunt, dacă nu chiar de cateheză primară, în orice caz chestiuni morale simple. Astfel, potrivit moralei catolice:
1. Existența unei boli ereditare este exemplul cel mai tipic de "caz grav", care face abstinența (periodică sau permanentă) o opțiune licită moral.
2. Recurgerea la alt bărbat în sensul relațiilor sexuale este imorală chiar și în această situație, deoarece relațiile extramaritale sunt păcate intrinseci. Cu alte cuvinte, nu se poate imagina vreo situație în care ar fi licite. Intenția bună nu modifică natura păcătoasă a unui păcat intrinsec: nu poți face binele făcând răul.
Inseminarea in vitro este un păcat grav din mai multe motive, dintre care faptul că presupune uciderea mai multor copii este doar unul dintre ele.
Singura opțiune licită moral este folosirea spermiilor soțului prin inseminare fără contact sexual, definit ca apoziție a genitaliilor. Se numește "inseminare in vivo", este licită dacă donorul este soțul viu care e de acord și este practicată în clinicile catolice.
3. Donarea de ovule este imorală din mai multe motive, principalul fiind acela că presupune distincție între mama genetică și mama purtătoare.
|
Cu alte cuvinte scopul nu scuza mijloacele, orice ar zice unii si altii.
Este o vorba in engleza: drumul spre iad este pavat cu intentii bune.