La asta mă refeream și eu, la unitatea Bisericii Ortodoxe, în cadrul acestei unități Bisericile locale fiind surori. Biserica este una singură, nu sunt mai multe, însă eu mă refeream la bisericile locale sau la patriarhii așa cum au fost ele definite administrativ.
Este însă o poveste și cât de fidelă a rămas Biserica Ortodoxă a Răsăritului bisericii primare sau a celei nedespărțite, din punctul meu de vedere, cel puțin la nivel de practică, fiind destul de infidelă bisericii apostolice.
Iar termenul de "biserică soră" eu cel puțin nu îl percep decât ca pe o lozincă propagandistică a așa-zisului "dialog" ecumenist, dialog prin care biserica romană încearcă să aducă la ascultare Biserica Răsăriteană, și asta pentru că în ecleziologia romanistă nu există nici un concept de "biserică soră", adică aceste concept este total străin ecleziologiei romano-catolice, biserica romană neconsiderându-se "soră", ci mamă și stăpână a celorlalte biserici. Această sintagmă de "biserică soră" nu este decât o lozincă de propagandă care nu are acoperire nici în realitate, și nici în ecleziologia vreuneia dintre părți. Eu nu percep ca biserică soră pe una care a folosit și folosește uniatismul, precum și alte metode, pentru a distruge Biserica Ortodoxă; în Transilvania exact asta s-a întâmplat când a început uniația, anume încercarea bisericii romano-catolice de a desființa la propriu Biserica Ortodoxă; eu aici nu văd nici un fel de fraternitate, ci văd cu totul altceva.
|