Citat:
În prealabil postat de catalin2
Dogme in sensul deplin al cuvantului sunt cele clarificate la sinoadele ecumenice si locale. Acestea au fost clarificate pentru ca din cand in cand se trezea cineva care spunea ca a inteles mai bine.
Celelalte sunt adevaruri de credinta, pentru ca nu s-au gasit contestatari ca sa se tina sinoade, cel putin pana acum (de exemplu acum a aparut ecumensimul care ataca invatatura despre Biserica in sine).
Toate sunt invataturi de credinta.
Mai sunt canoane si practica Liurgica, acestea sunt si ele obligatorii dupa ce sunt adoptate. Diferenta este ca dogmele si adevarurile de credinta sunt revelate direct, nu se pot schimba nicioadata. Canoanele sunt reguli interne, ele se pot schimba de catre Biserica (ceea ce se intampla extrem de rar). Ce trebuie sa faca o lauza sau alte practici cred ca fac parte din canoane. Eu am intalnit direct un caz de Pasti, un cuplu venise sa se impartaseasca, desi bebelusul nu fusese botezat. Preotul nu a impartasit-o pe mama si i-a citit bebelusului rugaciunile care se fac la 8 zile si 40 de zile. Mama se putea impartasi doar dupa ce se boteza copilul. Cred ca la asta se refera cand spune ca nu intra in biserica. Noi credem tot ce invata biserica, nu ne batem capul cu tot felul de mii de intrebari si mici intrebari.
|
Site-ul respectiv apartinea bisericii ortodoxe grecesti. Si iata ca nu sunteti deacord cu o parte a invataturii sale dar apoi spuneti ca voi credeti
tot ce va invata biserica. Eu insa vad bine ca nu. Si in plus de asta, un non-crestin nu are nici o sansa sa invete aceeasi ortodoxie selectiva pe care o practicati. Deci teoriile voastre despre dogme nu stau in picioare cu atat mai mult cu cat vad ca nu va puneti deacord nici macar asupra faptului ce este dogma si ce nu. Nu-i de mirare ca nu le puteti enumera in conditiile astea.
Mai am o ultima intrebare retorica: BO este in comuniune cu cei de stil vechi sau nu?...