Subiect: Mantuirea
View Single Post
  #252  
Vechi 07.09.2012, 22:58:06
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Subscriu asertiunii cu precizarea ca toate Sfintele Taine au putere hristificatoare. Desigur ca "inima" este Taina Sfintei Euharistii insa calitatea si nu cantitatea este importanta.
Spre exemplu talharul de pe cruce a fost mantuit doar prin Taina Sfintei Spovedanii. Nu spun asta in detrimentul Taintei Sfinteii Euharistii ci doresc sa subliniez ca nu putem face o deosebire procentuala (rationala, matematica) a harului in Sfintele Taine.
Hristos Iisus insusi lucreaza in Biserica SA prin Sfintele Taine dupa nevoie omului. Taina Sfintei Euharistii nu este un fel de "cheie franceza" (universala, buna la toate) caci nu poate inlocui celelate Sfinte Taine (tendtinta protestanta si neoprotestanta a facut acest lucru), ci Taina Sfintei Euharistii este o incununare nu in sens de trofeu -Doamne fereste- ci in sens tamanduitor ca doar omul care s-a pregatit prin Taina Sfantului Botez, Taina Sfintei Mirungeri, Taina Sfintei Spovedanii (si dupa caz Taina Sfantului Maslu) abia atunci poate sa sustinta (sa duca, sa poarte) in persoana sa deplinatatea hristificarii ce se atinge numai si numai prin Taina Sfintei Euharistii.

Astfel suntem datori sa urmam modelului si metodologiei Sfintilor Parinti, mai ales in ceea ce priveste Taina Sfintei Euharistii (dupa cum ne indeamna si Sfantul Pavel) avertizandu-ne ca cel ce nu este pregatit (prin pocainta oneste, smerenie sincera) "osanda manaca si bea" in sensul ca harul lui Dumnezeu in Taina Sfintei Euharistii este ca un foc.

Revenim la comparatia cu bara de fier inrosita in foc. Daca bara de fier are "probleme" si este "carpita" pe ici pe colo cu bucati de lemn atunci focul arde toate "carpelile" si bara de fier se rupe... si atfel nu ii este de nici un folos unirea cu focul pana bara de fier "nu este indreptata" sa fie numai fier.
bara de fier = omul
focul = harul lui Dumnezeu
lemnele = pacate nespovedite (nepocaite), patimi nespovedite (nepocaite), colucrari mai mult sau mai putin voite, intentionate cu duhurile demonice
carpeala = toate jutificarile omului pentru a nu face voia lui Hritos; incercarea oimului de a-L "forta" Hristos Iisus sa faca voia omului... o Biserica dupa voia omului si nu a Sa, Sfinte Taine dupa voia omului si nu a SA, mantuirea dupa voia omului si nu a SA...
indreptarea (barii de fier) = pocainta sincera, smerenia onesta... care asigura constiinta curatata si posibilitatea omului de a fi partas "dumnezeiestii firi" (II Petru 1,4) in Taina Sfintei Euharistii, caci "intru Hristos Iisus locuieste trupeste toata deplinatatea dumenzeirii" (Coloseni 2,9)


In concluzie Sfanta Euharistie este benefica doar celor care doresc sa umreanze voia lui Hristos Iisus si a Sfintei Sale Biserici (Sfintele Taine, Sfintii Parinti)... iar celoralti care nu doresc pocainta onesta, smerenia sincera, mantuirea dupa VOIA Domnului Iisus Hristos (si a Sfintei Sale Biserici, Sfintii Parinti) le este daunatoare... chiar letala dupa cum spune Sfantul Pavel "de aceea sunt multi neputinciosi intre voi si multi au murit chiar".

Asadar sa luam aminte.
Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
Chiar credeti ca Euharistia a omorat vreodata pe careva?
Se vede ca cititi Biblia prin prisma celor 2000 de ani care au trecut in loc sa va transpuneti in zilele cand a fost scrisa. Convingerea primilor crestini era la inceput ca Domnul se intoarce in timpul vietii lor, practic ei traiau aceasta asteptare ca si cand ar fi trait pana in acel moment. Consecintele au fost mai multe, printre acestea fiind si faptul ca se considerau sfinti iar cei care continuau sa se imbolnaveasca (neputinciosi) si sa moara, o faceau pentru ca nu se lasau de pacate iar plata pacatului era moartea in acceptiunea Ap. Pavel, oricat de "juridic" vi se pare cu mintea de acum. Ca atare nu Euharistia era letala, ci pacatul. Apoi au inteles cu totii ca urmau sa moara si ca de fapt cam asta era soarta omului, sa moara trupul stricacios si sa invie intr-altul nestricacios...