Citat:
În prealabil postat de Tartaruga
Este clara profetia lui Ieremia, Dumnezeu a venit pe pamant sa-i invete in mod direct pe oameni, si chiar daca la inceput credinta vine din auzirea Cuvantului de la altii, pana la urma omul crede pentru ca el insusi aude Cuvantul de la Dumnezeu si stie de la sine, ca si oamenii din parabola, ca Iisus este cu adevarat Hristosul, Mantuitorul lumii.
|
Acest plan al lui Dumnezeu nu se împlinește nici dintr-o dată și nici fără ajutorul Bisericii. Este vorba despre un plan pe termen lung al lui Dumnezeu care nu se împlinește dintr-o dată, ci pe o durată lungă de timp și care nu se împlinește în afara Bisericii ci prin Biserica lui Christos.
Citat:
În prealabil postat de Tartaruga
De aceea apostolii culeg de unde nu au semanat, caci chiar daca sunt ei cei care vestesc cuvantul, rolul lor este exact cel al samaritencei (care devine astfel apostol al Domnului), si anume de a da marturie oamenilor despre Iisus iar oamenii cred initial marturiei, ca si in pasajul amintit, dar apoi cred pentru ca ei insisi au auzit Cuvantul (in inima) si stiu de la sine ca Iisus este Hristosul, cel care ii salveaza.
|
Interpretare greșită bazată pe amestec abuziv de versete. Se abuzează în mod anti-biblic, ilegitim și în mod eretic prin amestecarea versetului de la Ioan 4,38 cu alte versete, însă să vedem ce spune versteul de la Ioan 4, 38 și care este autentica lui interpretare, nu interpretarea sectantă făcută după urecehe.
Citat:
35. Nu ziceti voi ca mai sunt patru luni si vine secerisul? Iata zic voua: Ridicati ochii vostri si priviti holdele ca sunt albe pentru seceris.
36. Iar cel ce secera primeste plata si aduna roade spre viata vesnica, ca sa se bucure impreuna si cel ce seamana si cel ce secera.
37. Caci in aceasta se adevereste cuvantul: Ca unul este semanatorul si altul seceratorul.
38. Eu v-am trimis sa secerati ceea ce voi n-ati muncit; altii au muncit si voi ati intrat in munca lor. (Ioan 4, 35-38)
|
Acum să dăm cuvântul, după ce am tot auzit trăncăneala de inspirație sectantă, Sfinților Părinți ai Bisericii lui Christos, asta pentru a vedea din nou în ce hal folosește, în stil pur sectant, Tartaruga ruperea din context a textelor biblice și atribuirea vorbelor rupte din context a unor semnificații aberante și fără fundamente.
„Eu v-am trimis pe voi să secerați ceea ce voi n-ați muncit. Alții au muncit, și voi ați intrat în munca lor” (In 4, 38)
Citat:
Le descoperă acum toată taina și, înlăturând vălul ghiciturii de pe cuvinte, le face cu totul clar înțelesul celor spuse. Mântuitorul, iubind pe Prooroci și pe Apostoli, nu lipsește pe Apostoli nici de osteneala Proorocilor, dar nici nu le acordă toată lauda cuvenită celor ce se vor mântui prin credința în El. Unind oarecum lucrările între ele și amestecând osteneala unora cu cea a altora, spune că una va fi iubirea Sa și față de unii, și față de alții. Afirmă că Apostolii au intrat în osteneala Sfinților prooroci, neîngăduindu-le să micșoreze bunul renume al celor dinainte, ci convingându-i mai degrabă să-i cinstească, deoarece le-au premers în osteneală și în timp. Și cine nu va fi de acord că aceasta este cea mai frumoasă învățătură și pentru noi?"
sursa: Sfântul Chiril al Alexandriei, Comentariu la Evanghelia după Sfântul Ioan, Editura IBMBOR, 2000, pag. 233.
|
Citat:
În prealabil postat de Tartaruga
Revenind la semanator, de ce la Ioan este folosit la plural cuvantul ducand in eroare pe unii care astfel au interpretat ca fiind vorba despre profeti in timp ce raspunsul corect era Dumnezeu, in speta Iisus? Raspunsul apare in mai multe versete care indica faptul ca nimeni nu ajunge la Iisus daca nu este chemat de Tatal, deci si Tatal este Semanatorul, si cel mai lamurit reiese din aceste versete de la Ioan, capitolul 15:
"12. Atunci, apropiindu-se, ucenicii I-au zis: Știi că fariseii, auzind cuvântul, s-au scandalizat?
13. Iar El, răspunzând, a zis: Orice răsad pe care nu l-a sădit Tatăl Meu cel ceresc, va fi smuls din rădăcină."
Deci samanta este intai pusa in inima omului de Dumnezeu Tatal, iar abia apoi, omul care este un rasad al Tatalui il recunoaste de la sine pe Iisus ca Mantuitor de indata ce ii aude Cuvantul.
|
Același amestec abuziv și ilegitim de versete și concluzii care nu sunt cu nimic străine de ceea ce au mai spus alții pe aici, printre care Ioan Cezar, eu și poate și alții; mai complet a vorbit domnul Ioan Cezar care a făcut clară acea distincție între harul premergător sau chemător și harul sfințitor propriu-zis, fiind evidente argumentele în favoarea lucrării lui Dumnezeu. Ceea ce eu am contrazis nu era faptul că Dumnezeu ar lucra El Însuși pentru mântuirea și luminarea oamenilor, ci am contrazis amestecul ilegitim și abuzivde versete și în mod implicit și interpretarea abuzivă și ilegitimă a respectivelor versete, interpretare abuzivă pe care văd că Adriana Tartaruga o continuă, complet irațional și în ciuda multelor dovezi care i s-au adus și care confirmă că este în înșelare sectantă.
Citat:
În prealabil postat de Tartaruga
Cum s-a intamplat si in cazul meu si a multora care, citind de unii singuri Cuvantul din Evanghelie au stiut imediat ca Acela este Dumnezeu si este Mantuitorul.
|
Ești din nou în înșelare. Tu nu ai citit de una singură Sfânta Scriptură, pentru că acea Biblie era editată de Biserică, deci era o lucrare a Bisericii și implicit o lucrare a lui Dumnezeu prin intermediul Bisericii, iar pe de altă parte, după cum însuți ai mărturisit ai fost botezată în Biserica Ortodoxă iar acest lucru nu este fără consecințe pentru că acel botez este totuși o lucrare a harului lui Dumnezeu chiar dacă pentru o vreme este neconștientizată sau ne pusă în lucrare autentic creștină.