Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Ei, ia uite ca incepi sa intelegi, in sfarsit: ziua de odihna este timpul petrecut de om in odihna!!! Logic, nu? Oare la timpul de 24 de ore petrecut in lenevie crezi tu ca ma refer aici?
|
Dacă softul permitea, foloseam culori diferite în loc de sublinieri... asta e, de ce ți-e frică nu scapi! Nu știu cum să mai fac să înțelegi corect. Sabatul nu e doar ziua de odihnă (numită generic astfel, dar odihna nu înseamnă lenevie în pat), ci și un timp special pus deoparte pentru apropiere și întâlnirea cu Dumnezeu. Nu degeaba la instituirea sabatului (Facerea 2,3) se spune că Dumnezeu
a binecuvântat acest timp special și l-
a sfințit, adică [în originalul ebraic]
l-a pus deoparte, l-a consfințit, l-a destinat pentru un scop special. Ideile nebiblice și necreștine în definitiv că toate zilele ar fi la fel, ori niciuna, ori doar duminica, sunt de la cel rău. Când Dumnezeu a marcat special această a șaptea zi a săptămânii încă de la Creație, apoi a mai dat și o poruncă specială în mijlocul Decalogului, cum poți zice că nu contează, ori că e desființată acestă a șaptea zi? Ori că e generalizată asupra tuturor celorlalte zile, ori culmea rătăcirii: că e de fapt
ziua a opta!! Doar geniul diavolului putea face ca o asemenea tâmpenie logică să fie crezută de milioane de oameni!
Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Cand crestinul se impartaseste cu Sfintele Taine, el gusta din odihna ADEVARATA a lui Dumnezeu.
|
Dincolo de formula aceasta neîntâlnită în discursul lui Hristos ori al apostolilor, "
Sfintele Taine" e o sintagmă menită să acopere un vid teologic fundamental: când Hristos lipsește la modul real din viața personală ori de Biserică, se simte nevoie a-L înlocui cu iluzia prezenței Lui în lemn, var,
întru relicve, ori pâine și vin.
Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Intelegerea gresita a "zilei" de odihna la sectarii tai vine tocmai din intelegerea gresita a poruncii a 4-a.
|
Stimabile, porunca a IV-a, se referă chiar la ziua a 7-a din săptămână, aceea instituită de Dumnezeu încă de la Creație, și nu la întâia, a opta (!!), ori la toate:
"8.
Adu-ți aminte de ziua Sâmbetei să o sfințești pre ea."
"10.
Iar ziua a șaptea este sâmbăta Domnului Dumnezeului tău..."
"11.
Căci în șase zile au făcut Dumnezeu cerul și pământul și marea și toate câte sunt într-însele, și în ziua a șaptea au odihnit; pentru aceea au binecuvântat Dumnezeu ziua a șaptea și au sfințit-o pre ea." (Ieșirea 20 - versiunea Sinodală 1914)
Aș fi vrut să folosesc iarăși creioane colorate, însă textul sacru al poruncii sacre de mai sus este atât de limpede că nici nu mai necesită explicații...
Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
"Ziua" de odihna inseamna... TIMPUL petrecut de crestin aproape de Dumnezeu.
"10.Fiindcă cel ce a intrat întru odihna lui Dumnezeu s'a odihnit și el de lucrurile lui, așa precum Dumnezeu de ale Sale.
11.Prin urmare, să ne străduim a intra întru acea odihnă, pentru ca nimeni să nu cadă după aceeași pildă a neascultării." Evrei 4.
Intelegerea corecta a poruncii a 4-a TREBUIE legata de ideea de Odihna, si nu de cea de timpul celor 24 de ore.
O intelegere gresita a acestei porunci te duce la interpretari idioate ale Scripturii, pierzatoare de suflet si pe care insasi Scriptura ti le condamna.
|
Legătura aceasta dialectică o faci doar tu și toți cei care ați fost amăgiți de contrafacerea cu iz de pucioasă a versetului 8 din Evrei 4. Altfel, ziua este ziuă și odihna este odihnă oricât te-ai strofoca să le pocești semantica. Ia încearcă matale să ții perpetuu "boul" și "măgarul" în "grajd" și vezi ce se alege de viața ta...
Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
"Doar..."
Cat de penibil si de transparent devii cand folosesti astfel de "floricele" gramaticale
|
... și cât de previzibil ești când eviți să răspunzi la o întrebare simplă, dar care te poate da de gol. Golul acela teologic de care vorbeam mai sus...
Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Sf.Apostoli nu savarseau exact asa Liturghia, ci intr-o forma mai simpla, cu mai putine rugaciuni, dar structural la fel.+
Dealtfel, am si precizat ca Liturghia care se oficiaza astazi a fost compusa de catre Sf.Ioan Gura de Aur. Daca ai citi cu atentie, nu ti-ai mai pierde faramite de suflet pe fel de fel de judecati si aprecieri infantile.
|
În consecință, hai să nu ne mai lăudăm că oficiem slujba "
asa cum o savarseau Sf.Apostoli" că nici Liturghia sfântului Ioan Gură de Aur nu e Cina apostolilor, nici sacramentul împărtășaniei nu copiază Cina lor în elementele cele mai esențiale. Mă refer la pâine, vin și spălarea picioarelor - ca să fiu mai explicit. În rest... nu mai rămâne decât o formă găunoasă (tot teologic) cu iluzia încarcerăririi lui Hristos în drojdie și drojdii. Doamne iartă-ne!
Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Tocmai am explicat mai-sus ca Sf.Apostoli "frangeau painea" deci... savarseau Sf.Liturghie.
|
Aha, treaba-i oablă ca covrigul...
Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Am impresia ca vorbesc cu un om beat... Citeam deunazi o stire care atragea atentia ca nu numai vinul poate sa imbete, ci si rasul prea mult... Iar eu privind la tine, "angel radios", as dori sa completez ca si ingamfarea poate sa imbete.
|
Amice și tu te-ai
ambetat de a-moare, doar că nu ești
studinte în drept[credincios], ci doar
publicist forumard cu veleități de llicurici.
Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Iar in ce priveste rugaciunile "cu forma fixa" spune, Ilustre antihrist, Psalmii ce sunt?
Sau rugaciunea "Tatal nostru"?
Ce forme au: fixe sau variabile?
|
Fixe pentru fixiști și variabile pentru Hristos (și cei ai Lui). El a rostit o singură dată rugăciunea "Tatăl nostru" și de mai multe ori fragmente din psalmi adaptându-i după cum cerea conjunctura. Că i-a cântat ori ba, rămâne să ascultăm înregistrările din epocă...
La restul postărilor voi răspunde când voi avea timp și viață. Doamne ajută!