Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Dar nici de la Biserică. Argumentul că la intrarea într-una din stări, anume căsătoria, avem o Taină, pe când la intrarea în cealaltă avem o Ierurgie, ceea ce ar implica faptul că a ajuns călugăria mai jos decât căsătoria este cu totul șubred. Este exact ca și când ai susține că e mai bine să păcătuiești și să te spovedești decât să nu păcătuiești, fiindcă în primul caz avem o Taină, pe câtă vreme în al doilea nu.
Dimpotrivă, ceea ce Biserica a susținut dintotdeauna este că, dintre cele două stări, călugăria are primatul în onoare. Ia cercetați dacă preotul la dv la slujbă pomenește mai întâî poporul credincios și pe urmă monahii și monahiile ori face cumva invers.
|
distincția taină/ierurgie este de proveniență catolică și este inoperantă în înțelegerea autentic ortodoxă. Faptul că este predată în „pravoslavnicele” noastre facultăți nu e decât un alt indicator al pocăinței nesfârșite de care avem nevoie.