Citat:
În prealabil postat de lore86
De unde pana unde ideea ca trebuie practicata abstinata si ai drept la relatiile conjugale doar cand vrei copii?
|
Lore, Lore...de la tine chiar așteptam mai mult. Părintele Arsenie ne spune: Nu vreți copii, trăiți ca frații! Ce e rău în a te abține de la relația conjugală, dacă nu vrei copii? Sau mai corect e să nu te abții și să te ferești prin diferite metode de a nu avea copii? Asta e cumva soluția?
Citat:
În prealabil postat de lore86
De abstinenta atunci cand nu mai doresti sa ai copii...am auzit.Dar de abstinenta in toate perioadele, cu dezlegare doar cand vrei sa faci copii...ba.
|
Bravo...accepți abstineța când nu dorești copii, dar nu accepți relația conjugală când vrei să ai copii. Te contrazici...
Citat:
În prealabil postat de lore86
E pacat sa separi unirea conjugala de nasterea de prunci.Dar relatia conjugala intre soti e binecuvantata de biserica, chiar in cadru taine cununiei vedem lucrul asta, cand se roaga ptr miri sa aibe pat neintinat.
|
Numai atât e nunta binecuvântată de Biserică, cât e spre naștere de prunci, cât e comuniunea de iubire dintre părinți și copiii care vor veni – restul e numai desfrânare.
Citat:
În prealabil postat de lore86
O vad ca si cum am apela la un prieten doar atunci cand urmaresti un scop.
|
Și care a fi scopul firesc lăsat de Dumnezeu pentru care se unesc doi soți? Pentru plăcere sau pentru nașterea de prunci? Despărțirea rostului instinctului perpetuării vieții de plăcerea ce-l însoțește, alegând plăcerea și refuzându-i rostul, nu este altceva decât păcat. Dumnezeu ne-a înzestrat cu atâtea daruri nu pentru a căuta plăcerea și pentru a da viață.
Citat:
În prealabil postat de lore86
Pana la urma prietenul se va intrista, simtind ca profiti de el. Asa si aici: daca te atingi de sot/sotie doar cand vrei copii atunci in mod sigur o vei rani.
|
Și cine este de vină, cel care nu se atinge sau cel care este atins de sinele lui? Rănile de cele mai multe ori nu ni le provoacă alții, ci chiar noi, fiind atinși de sinele nostru, căci viața pleacă dinlăuntrul nostru, adică din sentimentele, din voința și din cunoștiința noastră.
Astăzi tot mai des vorbim de iubire, de iubirea de Dumnezeu, de iubirea față e aproapele. Eu însă nu aș îndrăzni să vorbesc de iubirea față de Dumnezeu și față de apropele, căci eu le consider trepte mult mai înalte. Ne amăgim de multe ori cu aceste sintagme spunând că noi Îl iubim pe Dumnezeu și pe aproapele căci noi mergem la Biserică, ne rugăm, postim, facem milostenie, într-un cuvânt suntem oameni buni, dar acestea nu sunt altceva decât cuvinte goale până când noi nu vom reuși să ne golim de sinele nostru și de orice plăcere.
Cum putem vorbi noi de dragostea față de Dumnezeu și de dragostea de aproapele, când noi nici măcar primele trepte nu le-am urcat spre înalta treaptă a iubirii adevărate, desăvârșite? Ne amăgim! Vorbim de o falsă iubire, mereu motivată de sinele nostru, de plăcerea noastră, de neputința noastră.
„Oricine voiește să vină după Mine, să se lepede de sine, să-și ia crucea sa în fiecare zi și să-Mi urmeze Mie”.. Câți dintre noi ne lăpădăm de noi înșine, adică ne lepădăm de patimi și plăceri, apoi ne luăm crucea de zi cu zi, adică răbdăm și ne jertfim pentru Dumnezeu și aproapele, apoi câți dintre noi Îi urmăm Lui Hristos? Și când amintesc de acestea mă refer la fapte, nu la simple vorbe. A vorbi frumos și a alege cuvinte frumoase e simplu, cu fapta e mai greu. Sfântul Nicodim Aghioritul spunea că după ce ne împărtășim să stăm închiși în noi cu Hristos. Câți dintre noi facem lucrul acesta, stând mai multe ore sau o zi numai cu Hristos? Câți dintre noi simțim dulceața împărtășirii cu Hristos? Păi dacă o facem numai din politețe sau ca pe un canon sau că știm că e bine, vă spun că nu avem cum să simțim acea dulceață, iar dacă nu o simțim e clar că nu putem rămâne cu Hristos, ci ne întoarcem imediat după împărtășanie la cele lumești și trecătoare, dar plăcute nouă. Este normal dacă nu simțim dulceața să nu rămânem, la fel și cum ai sta cu cineva de vorbă. Dacă îți face plăcere să vorbești cu cineva, vei sta ore în șir la dicuții, dar dacă nu îți face plăcere, atunci vei sta câteva minute din politețe și apoi vei pleca. Și cum vom simți noi dulceața împărtășirii cu Hristos dacă noi nu ne golim de sinele nostru și de orice plăcere? Vedeți cum stăm noi fraților? Ne amăgim cu vorbe goale, dar fapte ba.
Pentru a vorbi de o dragoste adevărată, pură ar trebui să ne întoarcem la starea lui Adam în Rai, înainte de cădere, când pe toate le vedea curate. Adam traia într-o simplitate deplină, el contempla, Îl iubea pe Dumenzeu și întreaga Lui Creație. Și cum ne întoacem noi la acea stare înainte de cădere din Rai? Prin vorbe sau prin fapte?
Citat:
În prealabil postat de lore86
Si o vei priva de un drept legitim dobandit prin taina cununiei.
|
Și care ar fi acest drept legitm? Că să ne iubim soțul mai întâi trebuie să-L iubim pe Dumnezeu. Și ca să-L iubim pe Dumnezeu cu adevărat trebuie să trecem la fapte, nu la vorbe - eu Îl iubesc, eu îmi iubesc soțul/soția și am dreptul să fiu iubit/iubită de soț. Iar faptele sunt împlinirea poruncilor lui Dumnezeu. Apoi împlinirea învățăturilor Sfinților Părinți, care nu au făcut altceva, decât să-L urmeze pe Hristos. A iubi un Sfânt înseamnă a-i urma învățăturile pe care ni le-a lăsat. Astfel noi îl cinstim pe Sfânt.
Citat:
În prealabil postat de lore86
Plus ca mai e si ispita de a ne crede "mai autentici", asa cum zicea cineva mai inainte, niste mici sfintisori.
|
În mintea noastră stâmbă și lucrurile drepte se strâmbă. Păi dacă noi nu facem ceva, cum să ne sfințim? Sfinții nu s-au născut sfinți, ci s-au sfințit prin faptele și trăirea lor. Fără fapte vorbele sunt goale...așa că ispita de care spui s-ar putea să fie în sânul aceleuia pe care chipurile o vede...dar inspita din sânul lui unde este? A pus-o în sacul din spate și o vede doar la vecinul?