View Single Post
  #9  
Vechi 21.09.2012, 01:14:30
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit Evolutionismul provine din vechile conceptii pagane

"Evolutionismul ateist este ipoteza care afirma ca speciile de animale s-au transformat unele in altele, de la primele unicelulare pana la maimuta si om, in miliarde de ani, prin procese intamplatoare; mai afirma ca speciile de plante au evoluat de la fonnele unicelulare pana la plantele cu flori.

Evolutionismul provine din vechile conceptii pagane.

In mitologia sumeriana, oamenii si zeii au aparut prin amestecul apei dulci cu apa sarata.

Anaximandru (610-546 i.Hr.) credea ca animalele au aparut din mare, datorita caldurii solare; ca la inceput erau acoperite cu o scoarta de spini, pe care apoi au pierdut-o.

Dupa Empedocle (483-423 i.Hr.), viata s-a nascut din malul incalzit din care au iesit segmente de fiinte vii, membre izolate, ochi fara cap etc. El credea ca fiintele vii se obtineau prin asocierile intamplatoare ale acestor segmente.

Democrit (460-370 i.Hr.) considera ca omul s-a plamadit, ca un viermisor, din mal.

Aristotel (384-322 i.Hr.) considera ca s-a trecut spontan de la neviu la viu prin niste elemente intermediare. Mai credea ca plantele sunt verigi intermediare intre obiectele neinsufletite si animale.

Teofrast din Eresos (370-287 i.Hr.) considera ca plantele se pot metamorfoza spontan.

Lucretiu (98-55 i.Hr.) afirma ca speciile au aparut prin combinarea intamplatoare a unor elemente.

Albertus Magnus (1193-1280) era convins ca plantele pot trece dintr-o specie in alta sub influenta solului, a nutritiei sau a altoirii. Credea ca orzul se poate transforma in grau, iar stejarul in vita de vie.

Filosofii medievali incercau sa obtina soareci din faina de grau si carpe murdare.

Buffon (1707-1788) presupunea ca din putregai se pot naste tenii, omizi, gandaci si paduchi.

Diderot (1713-1784) credea ca vietatile apar spontan prin combinatii chimice intamplatoare.

Lamark (1744-1829) considera ca vietatile au aparut spontan si apoi au evoluat de la simplu la complex.

Cabanis (1757-1808) aprecia ca materia in miscare produce forme de viata.

Erasmus Darwin (1731-1802), bunicul lui Charles Darwin, gandea si el ca viata a aparut spontan. Mai credea ca vietatile au evoluat datorita dorintelor lor si eforturilor de vointa. In acea epoca multi oameni erau convinsi ca animalele cu dinti au aparut din cele fara dinti, din dorinta lor de a mesteca hrana.

In acest context s-a format (adica s-a deformat) gandirea lui Charles Darwin, considerat “parintele evolutionismului”. El credea ca omul descinde dintr-un mamifer paros, cu coada si urechi ascutite, care traia in copaci.

Charles Darwin a folosit teoria sa pentru a explica progresul societatii. El aprecia ca lupta pentru existenta are rol decisiv. De aceea, indignat de grija pe care oamenii o aratau fata de bolnavi, a afirmat ca “oricine s-a ocupat de reprodictia animalelor domestice stie, fara doar si poate, cat poate fi de daunatoare rasei umane aceasta perpetuare a fiintelor debile.” Atat comunistii, cat si capitalistii au dezvoltat aceasta conceptie, din interese politice si economice.

Toate ideile ciudate, prezentate pana acum se gasesc astazi in biologia evolutionista care se preda in scoli, licee si facultati. Elevii sunt invatati ca “materia vie este rezultatul evolutiei, in anumite conditii, a materiei lipsite de viata” si ca “viata este o etapa calitativ superioara in evolutia formelor de miscare a materiei”. Se mai spune ca viata a aparut spontan, in mediul acvatic, prin combinatii chimice intamplatoare, in prezenta luminii solare. Elevii sunt invatati ca plantele si animalele au evoluat de la unicelulare la pluricelulare, de la inferioare la superioare. Se spune ca pestii s-au transformat in amfibieni, amfibienii in reptile, reptilele in pasari si mamifere, pana la maimuta si om. In clasa a XII-a elevii invata ca “specia hominidelor a pierdut haina de blana naturala a maimutelor, devenind o maimuta nuda”.

Mai grave decat afirmatiile biologilor atei sunt cele ale unor filosofi contemporani cu pretentii teologice. Acestia, crezand ca teoria evolutiei este corecta, s-au grabit sa o interpreteze teologic, amestecand-o cu invatatura Bisericii Ortodoxe. Asa au ajuns sa spuna ca Adam a avut stramosi animali, ca omul provine prin binecuvantare dintr-un mamifer etc. In felul acesta a aparut evolutionismul teist, folosit de New Age". Ioan Vladuca