Citat:
În prealabil postat de Ekaterina
"Evolutionismul ateist este ipoteza care afirma ca speciile de animale s-au transformat unele in altele, de la primele unicelulare pana la maimuta si om, in miliarde de ani, prin procese intamplatoare; mai afirma ca speciile de plante au evoluat de la fonnele unicelulare pana la plantele cu flori.
|
Erori:
a) speciile nu se transforma din unele in altele, ci toate speciile sunt inrudite din punct de vedere fiziolgic, psiho-somatic.
b) pentru a vorbi de durata temporala trebuie precizat observatorul (sitemul de referinta). Astfel durata temporala de miliarde de ani este valabila doar in cazul in care observatorul este persoana umana (cognitia intelectuala umana).
c) procesele de adaptare la mediu, nu sunt nicidecum intamplatoare ci sunt mecanisme genetice inechivoce de autoreglare, reglare adaptiva la mediu...
Arborele filogenetic este inechivoc.
d) nu speciile de plante au evoluat... ci toate speciile organismelor vegetale (precum si cele animale) au un stramos comun (prima celula vie).
Citat:
În prealabil postat de Ekaterina
Elevii sunt invatati ca “materia vie este rezultatul evolutiei, in anumite conditii, a materiei lipsite de viata” si ca “viata este o etapa calitativ superioara in evolutia formelor de miscare a materiei”.
|
Unde scrie asa ceva? Aceste afirmatii sunt la fel de elucubrante precum: "teoria evoltionista afirma ca omul se TRAGE DIN maimuta".
Teoria evolutionista afrima ca din punct de vedere fiziologic, nu exista diferenta intre om si animale. Domeniul somatic nu este identic si nu se confunda cu cel psihologic. Evident ca din punct de vedere psihologic sunte elemente comune intre om si animale, insa intelectul uman este unic precum si viata duhovniceasca specific umana....
Teoria evolutionista nu implica abigeneza (cauza si modul aparitia vietii biologice).
Stiinta contemporana (paradigma stiintfica actuala) afirma inechivoc: nu cunoastem nici cauza nici modul aparitiei primei celule vii (biologic). Nu se cunoaste cauza vietii bilologice ci doar se descrie modalitatea de functionare (existenta). Nu se cunoaste cauza modului de functionare al creierului uman... ci doar se urmareste modul de functionare. Nu se cunoaste "centrul afectiv" in om, nu se stie care este cauza constiintei etc.
Citat:
În prealabil postat de Ekaterina
Elevii sunt invatati ca plantele si animalele au evoluat de la unicelulare la pluricelulare, de la inferioare la superioare. Se spune ca pestii s-au transformat in amfibieni, amfibienii in reptile, reptilele in pasari si mamifere, pana la maimuta si om. In clasa a XII-a elevii invata ca “specia hominidelor a pierdut haina de blana naturala a maimutelor, devenind o maimuta nuda”.
|
Materia... elementele chimice explica inechivoc cum au aparut atomii, de la simplu la complex.
Asemnea si viata biologica, apare la porunca Creatorului (Dumnezeu), de la simplu la complex.
Omul este cununa creatiei numai si numai intru Hristos Iisus, caci este facut dupa chipul si asemanarea Domnului Iisus Hrisots. Cum a fost facut primul om Adam? Cum s-a intrupat Fiul lui Dumnezeu in om? Cum a nascut Maica Domnului Nascatoarea de Dumnezeu pe Fiul lui Dumnezeu intrupat in om? La Sfanta Liturghie cum lucreaza Sfantul Duh in "prefacera" darurile de paine si vin in adevarat Trupul si sangele Domnului Iisus Hristos... si lista de "cum" poate continua. Tainicul priveste exclusiv partea duhovniceasca nu si lumea fizica!
Citat:
În prealabil postat de Ekaterina
Mai grave decat afirmatiile biologilor atei sunt cele ale unor filosofi contemporani cu pretentii teologice. Acestia, crezand ca teoria evolutiei este corecta, s-au grabit sa o interpreteze teologic, amestecand-o cu invatatura Bisericii Ortodoxe. Asa au ajuns sa spuna ca Adam a avut stramosi animali, ca omul provine prin binecuvantare dintr-un mamifer etc. In felul acesta a aparut evolutionismul teist[...]". Ioan Vladuca
|
Apologetinca Pr. Ioan Vladuca este inadecvanta. Oare dumnealui are copetentele necesare pentru a aborda subiecte stiintifice? (Ar fi binevenit cv-ul dansului).
Intreb retoric, oare Sfantul Luca al Crimeii are doar pretentii teologice si de sfintenie? Daca Sfantul Luca al Crimeii, medic contemporan genial si sfant (vazator duhovniceste al luminii taborice, harul Duhului Sfant...) confera pertinenta hristocentrica antropologica atat: teoriei relativitatii, mecanicii cuantice, arborelui filogenetic (ADN, genetica, teoria evolutionista)... nu ar fi mai adecvat pentru cei care nu inteleg paradigma stiitifica actuala si implicatiile ei fiziologice si psiho-somatice in atropologie si filogeneza ori sa "puna mana pe carte" ori sa se abtina de la afrimatii ridicole care starnesc ilaritatea dar si iritarea comunitatii stiintifice si a intelectualilor?
Reamintesc o succinta lista de lucrari adecvate in ceea ce priveste perintenta creationismului evolutionist teist, in detrimentul creationismului interpretat ad litteram ("intelligent" design spre exemplu.)
MATSOUKAS Nikolaos, Teologia Dogmatica si simbolica vol.II, Expunerea credinței Ortodoxe, trad. Nicușor Deciu. București: Bizantină, 2006.
NELLAS Panayotis, Omul - animal îndumnezeit. Perspective pentru o antropologie ortodoxă, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 2002.
TEOLOGIE ORTODOXĂ ȘI ȘTIINȚĂ:
FIRCA Iova, Cosmologia biblică și teoriile științifice. București: Anastasia, 1998.
ICĂ Ioan, Pr., Alexandros Kalomiros, Andrei Kuraev, Doru Costache, Sfinții Părinți despre originile și destinul cosmosului și omului. Sibiu: Deisis, 2003.
KALOMIROS Alexandros, Dr., De la Facere la Apocalipsa, București: Lumea credinței, 2005.
LEMENI Adrian, Adevăr și comuniune. București: Basilica, 2010.
LEMENI Adrian, Repere patristice în dialogul dintre teologie și știință. București: IBMBOR, 2007.
LEMENI Adrian, Teologie ortodoxa și știință. București: IBMBOR, 2007.
LUCA AL CRIMEEI, Sfântul, Puterea inimii, trad. Savga Evdochia, Bucuresti: Sophia, 2010.
NESTERUK Alexei, Light from the East: Theology Science and the Eastern Orthodox Tradition, Minneapolis: Fortress Press, 2003.
NESTERUK Alexei, Universul in comuniune, trad. Mihai-Silviu Chirilă. București: Curtea Veche, 2009.
PETCU Lucian-Razvan, Pr., Cosmologia creștină și teoriile fizicii moderne, București: Sophia, 2008.
PUHALO Lazăr, IPS, Dovada lucrurilor nevăzute. Ortodoxia și fizica modernă, trad. Corina Stavinschi, Doina Ionescu. București: XXI Eonul Dogmatic, 2005.
RELIGIE ȘI ȘTIINȚĂ:
ALEXANDER Denis, Creation and Evolution: Do We Have to Choose?. Oxford: Monarch , 2008.
ALEXANDER Denis, Ronald L. Numbers, Biology and Ideology from Descartes to Dawkins, Chicago: University of Chicago Press, 2010.
COLLINS Francis, DNA and the Revolution in Personalized Medicine, London: HarperCollins, 2010.
COLLINS Francis, The Language of God: A Scientist Presents Evidence for Belief. New York: Free Press, 2006.
HICK John, Noua frontiera a religiei și științei, trad. Alexandru Anghel. București: Herald, 2012.
McGRATH Alister, Dawkins' God: Genes, Memes, and the Meaning of Life. New Jersey: Wiley-Blackwell, 2004.
McGRATH Alister, The Dawkins Delusion? Atheist fundamentalism and the denial of the divine. London: SPCK, 2007.
McGRATH Alister, Why God Won't Go Away: Engaging with the New Atheism. London: SPCK, 2011.
ARTICOLE:
CIRA Călin Emilian, “Teoria evoluției și creștinismul. Sunt ele incompatibile?”, Revista Tabor, anul V, nr. 8, noiembrie, pg. 34-38, 2011.
Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
|