
22.09.2012, 16:06:17
|
Banned
|
|
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
|
|
De ce trebuie respinsa “Legea Minoritatilor”
Citat:
FORUMUL CIVIC AL ROMÂNILOR DIN HARGHITA ȘI COVASNA
www.forumharghitacovasna.ro
Nr. 19 / 12 aprilie 2011
CONSIDERAȚII GENERALE ȘI APRECIERI (OBSERVAȚII) PUNCTUALE REFERITOARE LA PROIECTUL DE LEGE PRIVIND STATUTUL MINORITĂȚILOR NAȚIONALE DIN ROMÂNIA
I. Considerații generale referitoare la proiectul Legii statutul minorităților naționale
Încă de la supunerea spre dezbatere publică a proiectului Legii statutului minorităților naționale, reprezentanții societății civile și ai principalelor partide politice din județele Covasna, Harghita și Mureș, precum și ai mediului academic, și-au exprimat public dezacordul față de adoptarea acestui proiect de lege, subliniind consecințele grave ce le-ar avea adoptarea lui în forma propusă de UDMR.
Din multitudinea demersurilor întreprinse, în acest sens, prezentăm:
a) MEMORANDUM înaintat la 1 noiembrie 2005, de către reprezentanții organizațiilor civice și formațiunilor politice din județele Covasna și Harghita (Anexa nr. 1);
b) Concluziile cercetării sociologice întreprinse de Centrul European de Studii în Probleme Etnice (C.E.S.P.E.), din cadrul Academiei Române publicate, în iunie 2006, în studiul intitulat „ Aprecieri asupra proiectului de lege privind statutul minorităților naționale din România” (Anexa nr. 2);
c) Comunicatul de presă al Forumul Civic al Românilor din Harghita și Covasna, din 7 septembrie 2006 (Anexa nr. 3);
d) Apelul pentru apărarea demnității naționale al Forumului Civic al Românilor din Covasna, Harghita și Mureș, din 2 aprilie 2011 (Anexa nr. 4)
e) Analizele efectuate au avut la bază studiul legislației europene în materie, concluziile unor cercetări sociologice și poziția principalelor segmente ale societății civile românești și ale partidelor politice din județele Covasna, Harghita și Mureș.
Toate demersurile întreprinse au pus în evidență faptul că, autorii acestui proiect legislativ configurează viitorul statut al minorităților etnice din România pe câteva paliere dominante:
a) reglementarea drepturilor persoanelor aparținând minorităților etnice ca drepturi colective;
b) teritorialitatea, ca element fundamental al exercitării drepturilor colective;
c) delegarea competențelor autorităților statului (la nivel central și local) către organe alese pe criterii etnice;
d) configurarea trecerii de la statul național la statul multinațional.
Garantarea constituțională a egalității în drepturi a tuturor cetățenilor români indiferent de naționalitate, precum și prevederile din unele acte normative precum Legea educației sau Legea administrației publice, care deja consacră o discriminare pozitivă în raport cu cetățenii de naționalitate română, sunt măsuri la standarde sau chiar peste standardele europene, suficiente pentru asigurarea drepturilor identitare ale cetățenilor români de alte naționalități. Simpla adoptare a unui „statut al minorităților naționale”, precum și consacrarea pe această cale a drepturilor colective și a unor instituții paralele excede drepturilor ce țin de sfera păstrării identității persoanelor aparținând minorităților naționale. Aceste situații vizate de proiectul legii se concretizează doar în acțiuni de destructurare a statutului național unitar român, a ordinii constituționale și a capacității statului de a își exercita puterea suverană asupra întregului teritoriu național, asupra tuturor cetățenilor săi și asupra tuturor domeniilor și serviciilor de interes public.
|
sursa: http://www.ziaristionline.ro/2011/04...gariei-studiu/
Last edited by Decebal; 22.09.2012 at 16:28:21.
|