Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Personajul cu pălărie este legatul papal la Constantinopol, întrucât este "înveșmântat" întocmai cu Varlaam Calabrezul o mie de ani mai târziu. Inserția în imagine a unui personaj despre care Tradiția nu spune nimic vrea să arate două lucruri în icoana de față:
1. (prietenoasă) Că evenimentul a avut reverberații globale, fiind acceptat și în Apus.
2. (polemică) Icoana fiind pictată cu mult după schismă, vrea să sugereze "tipologia" de filozof a legatului papal și nu eclezială, deoarece el nu participă în rând cu clerul la eveniment, ci stă în "loja politicienilor" un pic mai jos decât nivelul sfintei Elena. Or partea cea mai de jos a icoanelor praznicale sunt "rezervate personajelor negative".
Desigur, în 335 nu erau valabile relațiile schismatice descrise voalat în icoană și nici pălăria de magistrat a personajului, dar icoana este o interpretare a praznicului din perspectiva prezentului.
|
Foarte interesante explicații, mulțumim Mihai.
Pun eu o poză, că vad că nu se mai animă nimeni să întrebe: