De ce trebuie respinsa “Legea Minoritatilor” : continuare
Citat:
Prin prevederile sale, proiectul Legii statutului minorităților naționale, va genera cel puțin următoarele consecințe:
a) trecerea “de facto” de la statul național la statul multinațional, cu toate complicațiile ulterioare și în total dezacord cu istoria construcției Statului Roman. Printr-un act normativ născut din șantajul UDMR sunt anulate toate etapele esențiale ale devenirii și construirii Statului Roman de-a lungul secolelor și de către toate generațiile poporului român. De cele mai multe ori, aceste etape sunt rezultatul direct al sutelor de mii de jertfe și sacrificiilor umane făcute de generațiile anterioare. Cu ce drept actuala generație, pe timp de pace, spulberă construcția statală națională făurită în 2000 de ani.?
b) Obiectivul principal al proiectului de act legislativ îl reprezintă obținerea cu orice preț a autonomiei teritoriale pe criterii etnice a așa-zisului „Ținut Secuiesc”, obiectiv pentru care autonomia culturală este, după cum nu se sfiesc să o declare, un pas decisiv. Consecințele nu se vor regăsii doar în județele Covasna, Harghita și Mureș. Efectele distructive pentru statul național, autoritatea statală, autoritatea instituțiilor centrale și locale ale statului, modificarea regimului juridic al cetățenilor aparținând minorităților naționale, transformate într-un corp omogen, străin, distinct și privilegiat față de cetățenii români de naționalitate română, se vor produce asupra Statului Roman în ansamblul său, organizatoric, funcțional și teritorial.
c) Discriminarea românilor în care aceștia sunt numeric inferiori, constatată inclusiv prin mai multe hotărâri definitive ale CNCD, practicată de autoritățile județene și locale din Covasna, Harghita și, în unele situații Mureș, în condițiile actuale în care aparent, în baza legislației în vigoare, Statul Român are o minimă autoritate în zonă, se va adâncii. Inechitățile și discriminarea la care sunt deja supuși cei cca. 400.000 de românii din “ținutul secuizat”, și care, de facto, fiind numeric inferiori, suportă toate avatarurile situației de minoritari, vor lua amploare până la determinarea mai mult sau mai puțin pașnică de părăsire a județelor Covasna și Harghita, deziderat ce reiese din unele discursuri publice ale liderilor politici și civici maghiari precum și din presa controlată de aceștia. Într-o atare situație Statul Român va asista neputincios la un nou genocid antiromânesc.
Printre aspectele prevăzute în proiectul de lege privind „Statutul minorităților naționale din România” se regăsesc o serie de concepte care, în eventualitatea adoptării legii, ar facilita separatismul pe criteriu etnic, precum:
a) descentralizarea învățământului, într-o formulă care să permită constituirea unui sistem paralel de învățământ în limba maternă, scos practic de sub autoritatea statului român. Un rol important în acest sens îl va avea Consiliul Național al Autonomiei Culturale – CNAC (autoritate administrativă autonomă), care va avea puteri discreționare de decizie în ceea ce privește funcționarea sistemului paralel de învățământ în limba maternă, gestionarea bugetului și exercitarea controlului financiar;
b) folosirea limbii minorității naționale (scris și oral) în alte situații decât cele în prezent reglementate constituțional și chiar în afara Cărții limbilor minoritare sau regionale;
c) autonomia culturală, prin care reprezentanții minorităților naționale ar urma să capete competențe decizionale în problemele privind identitatea culturală, lingvistică și religioasă, prin consiliile alese de către membrii săi. De asemenea, CNAC va aviza numirea conducerii instituțiilor publice de cultură ale minorității naționale.
Proiectul legislativ adoptă un punct de vedere centrat nu pe individ ci pe colectivități, „comunitățile naționale”, abordare ce contravine normelor dreptului internațional în materie, încălcând, totodată, ordinea juridică constituțională și valorile fundamentale ale statului român. Nicio convenție internațională nu acordă minorităților etnice dreptul la autonomie sau la autodeterminare. Normativul european în materie reglementează drepturi pentru persoanele aparținând minorităților naționale și nu drepturi colective. Autonomiile teritoriale din câteva state europene au avut la constituire un cu totul alt izvor și nu pot constitui un model pentru România. Tirolul de Sud, atât de des invocat, este, spre exemplu, rezultatul unui tratat de pace încheiat după cel de al doilea război mondial.
Unele dispoziții ale proiectului pot conduce, prin consecințele lor, la construirea unei realități dominată de existența separată a minorităților naționale, punctele de legătură dintre acestea și populația majoritară urmând să fie reduse la minimum.
|
sursa:
http://www.forumharghitacovasna.ro/n...minoritati.pdf
http://www.ziaristionline.ro/2011/04...gariei-studiu/
|