
25.09.2012, 07:53:04
|
Banned
|
|
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
|
|
De ce trebuie respinsa “Legea Minoritatilor”
Citat:
II. Aprecieri (observații) punctuale:
În textul proiectului de lege se regăsește în repetate rânduri noțiunea de comunitate națională ca sinonim pentru minoritate etnică. Semnificația acestei înlocuiri este aceea că separatiștii maghiari nu se consideră o minoritate ci o comunitate, un popor care trăiește pe pământul său natal și care are dreptul la autonomie. Raportat la zona autodenumită „Ținutul secuiesc”, ei nu se consideră o minoritate nici din punct de vedere numeric. În plus, „comunitatea” presupune și un teritoriu, autodefinirea în acest fel reprezentând un pas către revendicare autonomiei teritoriale.
a) art. 7 al. (2) are o exprimare condițional – optativă ambiguă: „ar putea fi victime..” lipsind total un criteriu în baza căreia să intervină obligația autorităților române de a lua „măsuri”. Când considerăm că o persoană ar putea fi victimă a amenințărilor sau actelor de discriminare? Dacă este victimă, avem deja legi și organisme care sancționează asemenea fapte: art.317 și 324 din Codul Penal, Ordonanța nr137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare.
b) art. 8 al. (2) e în mod intenționat ambiguu, astfel încât măsurile de discriminare pozitivă nu pot fi invocate și de românii care sunt în minoritate numerică în anumite unități administrativ teritoriale. În plus măsurile respective se pot adresa inclusiv „unei comunități” fiind astfel o legiferare a drepturilor colective.
c) art. 11 se impune voința UDMR în toate deciziile „autorităților competente”… „în toate problemele ce privesc drepturile persoanelor aparținând minorităților naționale”. În plus nu se referă la drepturile prevăzute de prezenta lege, ci la „toate problemele ce privesc drepturile” în general, deci persoanele aparținând minorităților nu se mai supun statului român, ci UDMR.
d) art. 13 al (1) are o exprimare („poate avea ca efect”) care deschide calea pentru un șir interminabil și discreționar de acuze la adresa statului român , iar dovada contrarie este o „probatio diabolica”.
e) art. 14 al. (2) aceleași obiecții ca la art. 13, respectiv poate fi invocat ca argument dacă autoritățile române ar decide reorganizarea teritorial-administrativă a României după criterii economice etc., altele decât cel etnic (de exemplu constituirea unei regiuni de dezvoltare formată din Brașov, Harghita și Covasna poate fi interpretată ca o modalitate de schimbare a proporției etnice).
f) art.14 al. (4) și (5) instituie în sarcina statului român obligația de a „asigura” adică de a plăti păstrarea contactelor/legăturilor cu alte state, aspect ce poate fi interpretat inclusiv din perspectiva faptului că vizitele demnitarilor din Ungaria și programele guvernului de la Budapesta referitoare la organizarea de excursii ale copiilor maghiari vor fi plătite de la bugetul României. Practic se va impune statului român să „garanteze” legăturile cu Ungaria – „Politica națională” de la Budapesta urmând să fie inclusă astfel în legislația românească.
g) Art. 15 nu precizează unde pot fi folosite simbolurile naționale, practica demonstrând, în repetate rânduri, cum simboluri secuiești (de exemplul drapelul) sunt amplasate pe instituții publice din județele Covasna, Harghita și Mureș, deși secuii nu sunt minoritate și nici națiune.
|
sursa:
http://www.forumharghitacovasna.ro/n...minoritati.pdf
http://www.ziaristionline.ro/2011/04...gariei-studiu/
|