Trebuie notat în primul rând că, după Sfinții Părinți, zidirea este ceva destul de diferit de lumea pe care o vedem azi; este vorba de un principiu cu totul diferit. Lucrul acesta se opune gândirii "evoluționiștilor creștini" moderni. Un astfel de evoluționist, "teologul" grec Panaghiotis Trempelas, scrie că "Pare a fi mai slăvit și mai dumnezeiește și mai în armonie cu metodele obișnuite ale lui Dumnezeu, pe care le vedem zilnic înfățișate în natură, să fi creat feluritele forme prin metode evoluționiste."
Vom nota aici că adeseori "teologii" sunt cam în urma timpului. Pentru a-și cere scuze față de dogma științifică, de multe ori vin cu lucruri pe care oamenii de știință le-au părăsit deja, fiindcă oamenii de știință citesc ceea ce se scrie. "Teologii" sunt adeseori speriați că vor ajunge să fie demodați sau să spună ceva ce nu se potrivește cu opiniile științifice. Astfel că adeseori se întâmplă ca ei să alunece către idei evoluționiste, necercetând problema în întregul ei, neavând o filosofie dusă până la capăt și neavând cunoștință de dovezile științifice și de problemele științifice.
Ideea formulată de Panaghiotis Trempelas - potrivit căreia se presupune că și creația este în acord cu metodele pe care Dumnezeu le folosește tot timpul - nu are, în mod sigur, nimic patristic, căci Facerea este venirea lumii la ființă. Oricare dintre Sfinții Părinți care scrie despre aceasta va spune că primele șase zile ale Facerii au fost cu totul deosebite de orice altceva s-a întâmplat vreodată în istoria lumii.
Chiar Fericitul Augustin spune: creația este o taină. El spune că nici măcar nu putem vorbi despre ea, fiind atât de diferită de experiența noastră: ea este mai presus de noi. Creația este ceva diferit; este începutul tuturor celor prezente, nu felul lor de a fi în prezent.
Unii "teologi", mai curând naivi, încearcă să spună că cele șase zile ale Facerii pot fi perioade oricât de lungi, că pot să corespundă cu diferitele straturi geologice. Acest lucru este, bineînțeles, absurd, fiindcă straturile geologice nu au șase stratificări usor identificabile, sau cinci, sau patru sau orice altceva de felul acesta. Există o mulțime de stratificări, și nu corespund deloc cu cele șase zile ale Facerii. Deci asimilarea este mult prea inconsistentă.
|