Citat:
În prealabil postat de Teodosie
Eugen7
A , pai cu cizmarul acela era o taina mare .Nu spune cate placeri senzoriale avea el sau nu avea Antonie asta nu stim dar stim de ce il intrecea pe Sf Antonie cel mare : pentru ca statea si se uita la fiecare om ( probabil nealegand "ereticii" agarenii etc ) si zicand " si acesta se mantuiesta iar eu pier" .Lucrare deosebit de grea, cea mai grea posibila pe care au avut-o doar sfintii mari gen Siluan , e iadul deznadejdii sfintitoare al smereniei desavarsite care este periculoasa pentru noi ca din asta se pot pierde mintile. Pogorare la iad de viu nu oricine face asa ceva.
A propos de placerile sfintilor , la un mare sfant ajunge un om si spune ca asa buna mancare avea si asa gust cum el in viata lui nu a simtit ( o mancare obisnuita era cu ceapa paine etc ), caci cuviosii curatindu-se traiesc placerile senzoriale mult mai intens decat noi dar o intensitate lina inocenta, pur si simplu au senzorul neprafuit , degeaba peisajul e frumos da ai cataracta.
Sa nu-i compatimim pe sfinti ca ei au de toate , noi n-avem si ni se pare ca avem.
|
Frate Teodosie sunt intru totul de acord cu afirmatiile dumintale.
Doamne ajuta.
P.S. Din cate am inteles pana in prezent (conform filocaliei dar nu exclusiv) cu demonii mandriei si ai slavei desarte (precum si derivatii ale acestora ca trufia...) nu se poate lupta altfel decat prin smerenia totala si onesta ce nu este posibila decat tinandu-ne doar mintea (si nicidecum persoana) in iad (insa nicidecum in interactiunea cu demonii...)
Lupta cea adevarata se da pentru participarea la Sfintele Taine, la Sfanta Liturhgie... doar asa luptam eficient cu patimile, pacatele, duhurile necurate. Sporirea Bisericii inseamna sporirea harului si sporirea harului inseamna sporirea imparatiei lui Dumnezeu in detrimentul imparatiei duhurilor demonice...