Continuare
De pildă, în manualele de chimie citim:
„Trăim înconjurați de obiecte și de ființe pe care le observăm și le cunoaștem cu ajutorul simțurilor noastre. Acestea se deosebesc între ele (au formă, culoare, gust, miros, dimensiuni, masă diferite), dar au o trăsătură comună; sînt alcătuite din materie.
. Materia. Universul se compune din materie, denumire provenită de la cuvîntul latin materia, care înseamnă lemn sau alt material. […] Atomii s-au născut în primele clipe ale Universului și se formează și acum în stele. Materia și energia sînt inseparabile”
Și:
„Tot ce se află în întregul univers este materie”
Scurt! Așadar, materia există dintotdeauna și e nemuritoare. Apoi - ne spune dogma evoluționistă - în timp și din întîmplare, ea a luat forme tot mai complexe, ajungînd la înfățișarea lumii de azi. Precum băgăm de seamă, acesta e ateismul cel mai curat cu putință, căci nu mai păstrează în anti-teologia sa nici măcar umbra vreunui dumnezeu personal (cum făceau deiștii), măcar că nu poate ocoli credința în materia însăși, în întîmplare, în necesitate, în progres și în numeroși alți idoli - cum se va arăta mai la vale.
Oricine vede că „filosofia lumii ca joc «întîmplător» al atomilor, care și ei au luat ființă «întîmplător», este satisfăcătoare doar pentru mințile cele mai mărginite și debile”. În ciuda acestui fapt, toată gîndirea lumii de azi - fie că îi avem în vedere pe necredincioși, pe păgîni, pe eretici sau pe cei mai mulți dintre Ortodocși - șade neclintit pe piatra vîrtoasă a superstiției materialismului evoluționist, ajuns temelie a „științelor” după publicarea cărții lui Charles Darwin Originea speciilor, și de întreaga școală care s-a zidit asupra ei. Aceasta este plămada care, de un veac și mai bine, dospește întregul aluat al „științelor” omenești, care întemeiază și îndreptățește programul de împătimire pus în practică de către școală: de la împătimirea minții (trufie, slavă deșartă, mînie, tristețe), pînă la împătimirea trupului (trîndăvie, curvie, slujirea pîntecelui, iubirea de argint).
Pînă la ivirea acestei credințe în evoluția materiei, patimile nu au putut fi arătate niciodată ca lucruri firești și - cu atît mai puțin! - nu au putut fi impuse ca scop al educației! Dar evoluționismul, desființînd convingerea în statornicia lumii, aruncă totul în relativ, în deșertăciune, și atunci păcatul, nebunia, fărădelegea ajung a fi îngăduite, ba chiar necesare, ca „trepte” ale „devenirii”.
Am spus că materialismul evoluționist al lui Darwin nu ține de „știință”, așa cum strigă el din toate puterile, ci de superstiție și de credință! Este chiar credința cea mai „curată”, căci nu se sprijină pe vreo descoperire sau minune, așa cum se întîmplă în cazul creștinismului și al „religiilor”, „religii” care au și ele arătările și „minunile” lor drăcești. În legătură cu aceasta, „merită observat că Darwin nu era un savant format în sensul modern - zice Părintele Seraphim Rose. Darwin era un student teolog apostat, a cărui singură diplomă era în teologie” (Și mason - se înțelege de la sine - din tată în fiu.) Iar ca să arătăm adevărul pînă la capăt, trebuie să spunem că „teoria evoluției a fost propusă mai întîi de către bunicul lui Charles Darwin, Erasmus, în 1784” . Francmasonul Erasmus era, pe deasupra, unul dintre întemeietorii „Societății Lunare”, ai cărei membrii erau revoluționari. De unde se vede limpede ceea ce nu mai trebuia căutat: că „ateismul” este de fapt una din formele cele mai ascunse ale satanismului.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
|