Continuare
Dar cum pot crede oamenii în nălucirea unui nebun apostat? Este foarte cu putință: omenirea căzută nu caută „adevărul”, căci L-ar fi primit pe Hristos, Adevărul întrupat. Nu, ea caută ceva care să îi îndreptățească voința de a păcătui nepedepsită. În asta stă neînchipuita putere a materialismului evoluționist: el e înșelăciunea, minciuna care desființează conștiința cu totul și prin asta îl odihnește desăvîrșit pe omul căzut, căci îi dă acea libertate fără hotare de a face răul, fără grija răspunsului în fața vreunui judecător din afara acestei lumi. Sfîntul Episcop Ignatie Briancianinov arată asta prea-lămurit: „Cel ce păcătuiește de bună voie și dinadins socotește drept cîrmuitor al lumii fie rațiunea omenească, fie întîmplarea oarbă și fără noimă. Acest păcătos, prin însuși felul său de a gîndi, prin însăși așezarea lui sufletească, se face vrăjmaș al lui Dumnezeu, vrăjmaș al Sfintei Lui Evanghelii; el calcă în picioare fără frică toate poruncile Lui, îndestulîndu-și fără frică toate poftele păcătoase” .
Fiind în întregime rodul acestei dorințe a omului căzut de la Hristos de a se înșela pe sine-și, este un lucru fără noimă să cerem evoluționismului darwinist vreo „probă științifică”, oricît de mică. E drept că această filosofie drăcească a vrut să se arate ca o „știință pozitivă”, pentru a-și însuși înlesnirile și slava (superstițioasă și ea) de care se bucură științele omenești în fața mulțimii necredincioșilor. Mai limpede: eresul evoluționist al lui Darwin este un parazit al științelor (al biologiei, paleontologiei, chimiei, fizicii); el se folosește de uriașul mecanism al acestora - institute de cercetări, laboratoare, școli de toate gradele, muzee, biblioteci, edituri, tipografii, presă - pentru a-și face prozeliți și a propovădui reaua sa vestire întregii lumi. În acest scop, evoluționismul darwinist s-a travestit în „știință”, a început să maimuțărească „cercetarea științifică” și s-a silit, în batjocură, să fabrice „dovezi”, însă atît de grosolane, încît nu-i mai înșeală nici pe darwinienii înșiși. Să ne gîndim că însuși obiectul „cercetării” evoluționiste, anume facerea lumii, este de neînchipuit pentru oricare din științele experimentale și a fost dintotdeauna domeniul filosofiei. Căci „nici o teorie științifică nu ne poate spune ceva despre cele Șase Zile. Știința încearcă să explice schimbările lumii acesteia, întemeindu-se pe extrapolarea proceselor naturale ce pot fi observate astăzi. Dar cele Șase Zile ale Facerii nu sînt un proces natural, ele sînt cea ce a avut loc înainte de a începe să funcționeze întregul proces natural al lumii. […] În timpul celor Șase Zile s-a făcut însăși firea; cunoașterea noastră actuală a legilor firii nu are cum să ne spună cum au fost alcătuite aceste legi. Întreaga temă a obîrșirii primordiale, a începuturilor, a facerii tuturor lucrurilor, este în afara sferei științei”
Să răsfoim totuși în fugă dosarul înșelăciunilor darwiniste, așa cum se află în cărțile de școală, pentru folosul acelora care își închipuie că „știința” se ocupă cu lucruri serioase. Cele dintîi „dovezi” sînt hotărîte „din ochi”, după o judecată copilărească; „ele țin de așa zisa «morfologie comparată», adică de asemuirea alcătuirii trupurilor: oamenii au brațe, păsările au aripi, peștii au înotătoare. Desigur, aceasta nu e o dovadă, dar e ceva foarte logic pentru cineva care crede în evoluție” Astfel, copiilor li se pune înainte întreaga teorie, pe scurt, vorbindu-li-se în acea limbă fără înțeles a „științei înalte”:
„Tratînd lucrurile comparativ, se evidențiază înrudirile dintre diversele specii, mecanismele de adaptare la mediu și ale evoluției vieții. Se demonstrează astfel existența unor trăsături morfologice și funcționale comune plantelor și animalelor sau, la polul opus, strînsa înrudire dintre comportamentul animalelor și cel al omului. [...]”
Apoi vine încheierea:
„Simplu spus, comportamentul este tot ceea ce fac animalele, inclusiv omul. Comportamentul implică desfășurarea de activități efectorii de tipul mișcărilor. [...] Descrieți asemănările comportamentale dintre om și maimuțele antropoide.”
Și poză: „Pui de maimuță hrănindu-se” . Mai departe:
"Studiul comportamentului pe baza manifestărilor externe face obiectul unei științe biologice relativ noi, etologia. Aceasta descrie diferitele comportamente, încercînd să explice cauzele, funcțiile (rolul adaptativ), dezvoltarea ontogenetică și evoluția filogenetică a manifestărilor respective. Din punct de vedere filogenetic, de exemplu, există o evoluție a comportamentului. Speciile înrudite au comportamente asemănătoare, așa cum au și anatomie asemănătoare. Omul are numeroase manifestări comportamentale care îi exprimă trăirile psihice, interioare. Și animalele au expresii comportamentale corespunzătoare unor procese psihice umane. Studiul acestora face obiectul psihologiei animale. Deosebirea dintre etologie și psihologia animală constă în aceea că prima studiază comportamentul animalelor în natură, în timp ce a doua îl studiază în condiții de laborator.
Un interes deosebit prezintă procesele care se desfășoară în sistemul nervos și care stau la baza activităților comportamentale. Astfel de studii se realizază mai ales pe animale al căror comportament este urmărit în condiții experimentale. Scopul este descifrarea substratului nervos al activității psihice umane”
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
|