Citat:
În prealabil postat de cristiboss56
sau cum ateismul modern și-a aflat întruchiparea, de neîntrecut, în materialismul evoluționist
zis-a cel nebun întru inima sa: Nu este dumnezeu! Stricatu-s-au și urîți s-au făcut întru meșteșuguri. Nu este cel ce face bunătate, nu este pînă la unul! Domnul din cer a privit peste fiii oamenilor, ca să vadă de este cel ce înțelege sau cel ce caută pe dumnezeu. Toți s-au abătut, împreună-netrebnici s-au făcut! Nu este cel ce face bunătate, nu este pînă la unul!” (psalmul 13:1-3). Stihuri pe care fericitul teodorit al chirului (veacul al 4-lea) le tîlcuiește așa: ] ]„temelie și rădăcină a păgînătății este viața cea stricată, pentru că ei, dîndu-se pe sine la desfrînare și la viață de fiară, au scos din minte pomenirea lui dumnezeu: Unii, lepădîndu-se de dumnezeu cu totul și hotărînd că nu este nicidecum dumnezeu, ci numai un nume deșert rînduit peste nici o ființă; alții, numindu-i »dumnezei» pe cei ce nu sînt și împingîndu-l în lături pe cel ce singur este dumnezeu cu adevărat; iar alții, făcîndu-și socoteala că este dumnezeu, dar dovedind și arătînd că nu poartă grija celor de pe pămînt și nu privește nicicum la cele omenești.
deci toți împreună s-au abătut într-o socoteală lepădătoare de dumnezeu, dar nu îndrăzneau să zică aceasta cu gura și să se lepede cu buzele, căci gîndurile firești îi povățuiau către mărturisirea cunoștinței lui dumnezeu. Cu inima se încredințau însă pe sine, făcîndu-se cu adevărat fără de minte și înnebunindu-se, că acesta nu este dumnezeu întru totul.
iar mustrare a gîndului lor fără de dumnezeu erau cele lucrate de dînșii, pentru că din rod se cunoaște pomul. Drept aceea, cu înseși faptele și cu toată viața lor și-au stricat sufletul, dîndu-se cu trupul la toată stricăciunea, încît și bărbații se înnebuneau asupra bărbaților. și se stricau pe sine cu toate lucrările cele fără de lege și cu fapte ce nu-s vrednice de grăit și urîți erau pentru dînsele. Cum nu ar fi prea-arătat așadar - măcar de ar fi și scris cu cuvîntul deasupra loru-și nenumărați »dumnezei», măcar de ar fi și zis cu buzele că-l știu și că-l mărturisesc pe dumnezeul cel peste toate - că întru inima lor, adică în mintea lor, nu era nici o înțelegere adevărată pentru dumnezeu? într-acest chip era toată viața mai înainte de venirea mîntuitorului nostru. Iar „nebun” s-a numit, prea-adevărat și prea-firește, cel lepădat de dumnezeu. Căci, dacă frica lui dumnezeu este începătura înțelepciunii, apoi nefrica și lepădarea vor fi împotrivnice înțelepciunii” (
asta vor să facă și acum, să-i întoarcă pe cei botezați la acea viețuire drăcească. Ateismul străbate întreaga materie a așa-ziselor „cunoștințe” ce se vîră silnic în mințile școlarilor, de la „grădi” și pînă la universitate. (că nu e vorba de nici un fel de cunoștințe în adevăratul înțeles al cuvîntului se va vedea la timpul potrivit.) să nu vă închipuiți însă că „procesul instructiv-educativ” lasă deoparte celelalte păcate de moarte. Nicidecum! Nu scapă din vedere nici unul, le „cultivă” pe toate, ca un grădinar iscusit, ce are în serele sale și flori timpurii, și flori tîrzii. Dar ateismul e îngrijit cu osebită luare-aminte, pentru că statul - a cărui instituție de căpătîi e școala - statul deci este ateu înainte de a fi păgîn, sau iubitor de argint, sau slujitor al pîntecelui, sau ce mai vreți, măcar că e și toate acestea.
de aceea, școala are datoria să producă cetățeni în primul rînd atei, și abia după aceea curvari, prea-curvari, îndrăciți cu pîntecele, iubitori de argint, iubitori de odihnă trupească și de slavă deșartă! De fapt, ateismul hrănește toate celelalte patimi, căci, dacă nu e dumnezeu, atunci nu e nici păcat, și omul poate să facă orice.
ateismul modern și-a aflat întruchiparea, de neîntrecut, în materialismul evoluționist. „filosofia” acestuia se mărginește la doar două dogme: Prima, că nu există decît materie; iar a doua, că această materie evoluează de la formele cele mai simple către cele mai complexe.
|
off topic, plictisitor, copy paste cel mai probabil
|