Citat:
În prealabil postat de delia31
Eugen, marturisesc ca m-ai bagat in ceata. Eu nu prea inteleg ce vrei sa afirmi prin asta.
Faptul ca la evenimentul Schimbarii la Fata e mentionat in evanghelii si Moise ca fiind prezent, nu inseamna ca e vorba de prezenta lui in trup, ci doar spiritual.
|
Nu neaparat draga Delia31, consider ca Moise a fost prezent in trup la Schimbarea la Fata asemnea Sfantului Ilie Tesviteanul, caci altfel Sfantul Apostol Iuda nu ar fi adaugat detalilul din Iuda 1,9 spre a potoli nedumerirea iudeilor crestini care nu intelegeau cum de a fost Sfantul Moise prezent la Schimbarea la Fata daca trupul lui a fost pus in moramt... si astepta invierea mortilor?
Citat:
În prealabil postat de delia31
Ai putea te rog sa detaliezi si eventual sa dai si referinte daca Moise fusese inviat cu tot cu trup inainte de evenimentul de pe Tabor?
|
Consider ca cei carola le este "greu" sa "creada" ca Sfantul Moise a fost in trup prezent la Schimbarea la fata a Mantuitorului pe muntele Tabor, le va fi si mai greu sa intelega ca Maica Domului a fost inviata in trup pnevmatizat asemnea Domnului Iisus Hirstos... si asa sta Ea de-a dreapta lui Hristos Iisus... si ne ajuta pe noi.
Referinte:
LUCA AL CRIMEEI, Sfântul, Puterea inimii, trad. Savga Evdochia, Bucuresti: Sophia, 2010.
LARCHET Jean-Claude, Semnificația trupului în Ortodoxie, trad. Monahia Antonia. București: Basilica, 2010.
LARCHET Jean-Claude, Sfarsit crestinesc vietii noastre, fara durere, neinfruntat, in pace..., trad. Marinela Bojin. București: Basilica, 2012.
LARCHET Jean-Claude, Tradiția ortodoxa despre viața de după moarte, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2001.
LARCHET Jean-Claude, Acesta este Trupul Meu, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2006.
PUHALO Lazăr, IPS, Caile Ortodoxiei Contemporane, trad. Mihnea Gafita. Cluj-Napoca: Eikon, 2006.
PUHALO Lazăr, IPS, Sufletul, trupul si moartea, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005.
PUHALO Lazăr, IPS, Teologia vie in ortodoxie, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005.
SOPKO Andrew, Pentru o cultura a iubirii jertfelnice . Teo-antropologia Arhiepiscopului Lazar Puhalo. Cluj-Napoca: Eikon, 2004.
SIMEON NOUL TEOLOG, Sfântul, Cateheze. Scrieri II, trad. diac. Ioan I. Ica jr, Sibiu: Deisis 2003.
SIMEON NOUL TEOLOG, Sfântul, Discursuri teologice si etice. Scrieri I, trad. diac. Ioan I. Ica jr, Sibiu: Deisis 2001.
Precizez ca inca studiez acest subiect... insa consider pertinente explicatiile antropologice, ontologie ale: Sfantului Luca al Crimeii, Sfantului Simeon Noul Teolog, Sfantului Serafim de Sarov...
Citat:
În prealabil postat de delia31
Despre ce fel de inviere a trupului e vorba in cazul lui Moise? Identica cu invierea fiicei lui Iair, a fiului vaduvei din Nain si a lui Lazar sau a altor inviati din VT, care dupa ce au inviat, au mai murit o data, sau e vorba de o inviere definitiva a trupului apt inca de pe atunci pt. Imparatia cerului?
Pt. ca in cazul lui Lazar, a fiicei lui Iair si a fiului vaduvei din Nain, nefiind vorba de trupuri pnevmatizate inca, acestia au mai experimentat o data moartea, or, in cazul lui Moise, cum putea avea el un trup pnevmatizat si care sa nu mai moara, impregnat adica deplin cu harul Sf. Duh, inainte ca Hristos sa fi inviat firea umana si sa o fi unit din nou cu firea divina?
|
Intrebarea ta este pertinenta... consider totusi ca nu trebuie sa ne grabim sa tragem concluzii pripite. Sunt lucruri taine... precum ridicarea la cer, in RAI a Sfantului Ilie Tesviteanul cu trup... inainte de moarte, si evident nepnevmatizat.
Sa ne ajute Domnul Iisus Hirstos cu harul saul, dupa voia Sa sa intelegem aceste lucruri si apoi sa vorbim despre ele pentru a fi de ajutor celor interesati, spre mantuirea noastra si spre slava lui Hristos Iisus si a sfintei Sale Biserici.
Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hirstos.