Citat:
În prealabil postat de claudiadcd
Intr-adevar in Theotokarion sunt alte rugaciuni , canoanele sunt insa structurate tot pe 8 glasuri la fel ca in Octoih, la sfirsit exista si un Canon de Bucurie catre Preasfinta Nascatoare de Dumnezeu, rugaciunile sunt tare frumoase ,ajung pina in adincurile sufletului, ma bucur ca am luat cartea.
|
Mă bucur pentru bucuria ta!
Dacă țara arde, noi, babele bibliofile, continuăm să ne piptănăm cu grație.
Vă recomand fără rezerve:
Părintele Constantin Galeriu– Tâlcuiri la mari praznice

Tâlcuirile pe care le oferim din nou publicului românesc spre lectură au fost încredințate de Părintele Galeriu paginii creștine a ziarelor „România Liberă” și „Ziua”, pe întinsul a mai bine de zece ani. Această presă catehetică la care a consimțit generos și cordial pastorația Părintelui Galeriu, chiar dacă, la prima vedere, ar putea fi încadrată grăbit la genul „gazetărie creștină”, reprezintă de fapt un corpus omiletic de-a dreptul uimitor, a cărui adâncime și putere duhovnicească nu-și găsește nicăieri echivalentul. Sunt tâlcuiri redactate de Părinte în goană și sub stresul amarnic al închiderii ziarului și ratării apariției, ca urmare, textul n-a avut răgazul să devină calofil, iar ideilor le-a lipsit spațiul de a se lăți și de a face „deltă” din semnificații. Presată și de timp, strâmtorată și de numărul restrâns al cuadraților, substanța teologică a tâlcuirilor a fost constrânsă să curgă repede și vijelios, scânteind printre stânci ca torentul unui pârâu de munte. De aici, poate, întinderea lor fericită, optimă, măsurată parcă de îngeri, și cadența urgentă și promptă a derulării secvențelor discursului. Concise ca și textele evanghelice, tâlcuirile par a fi mai curând „reportaje teologice”, teologhisite hipereconomic cu sufletul la gură. Acesta, și nu altul, este tempo-ul „desfășurătorului” tematic și conceptual al fiecărei tâlcuiri, contrazis, însă, neașteptat, de tonul general al textului, care parcă ar ține morțiș să rămână așezat și moderat. Acest contrast voit este dovada precisă a înrudirii de fond, duhovnicească, a tâlcuirilor cu calmul paradoxal al scrierilor Sfinților Părinți. Specific, de altfel, textelor patristice este tocmai această seninătate luminoasă și strălucitoare care răcorește permanent ritmul încordat și alert al narației. În cuprinsul cărții de față, rânduirea textelor Părintelui Galeriu a ținut să asigure în primul rând distribuirea logică a temelor teologice angajate, eludând în mod deliberat data apariției și cotidianul care a găzduit respectiva tâlcuire. Adoptând această strategie expozitivă, textele dedicate aceluiași praznic au putut fi grupate util în serii de teologhisiri tematice, al căror cuprins să poată evidenția cititorului explozia semantică pe care o pot produce, de la o tâlcuire la alta, deplasarea accentelor și variabilitatea asociativă.
http://cartianastasia.wordpress.com/...mari-praznice/