Problema blestemată din care nu mai scăpăm niciodată este problema egipetului, a sodomei și gomorei, a babilonului adus în casă, în pat, în bucătărie, în portofel, în poșetă, în memorie, pe computer, pe telefon, pe TV... și băgat în relație cu oricine ca musca-n lapte... adică e problema apelor care fac ochi, fac vârteji, fac un fel de stârlici și dacă te lași dus de val atunci te bagă la fund căci învârtecușul ochiului de apă e foarte periculos, iar omul are suflare de viață și duh bun în el însă omul e un duh care a decăzut de la starea sa bună și a ajuns un om care atunci când iarăși trece apa prin el se mândrește și se lăcomește și se ispitește și se mituiește și se mânie că nu-i iese numărul lui la socoteala pagubelor și se păcălește pe sine căci el se face creația lui de sine, o mare minciună, o învârteală înălțătoare de sine prin care apa face ochiuri fermecătoare și nu mai poate ieși de acolo din miraj nici el și nici fraierii care îl cred pe el și-l iau de bun căci nici unii nu văd învârtecușul, viceversarea, căci e ca un derdeluș lucios și alb și negru și colorat și drept și tubular ceea ce văd ei și nu văd niciunii că s-au inversat și viceversat lucrurile chiar în clipa aia închizându-i în egoismul de acolo de sus sau în smerenia de jos desfrânată și deșartă ce caută aprecierile și răsplata oamenilor, nu văd ei fiindcă-s brusc înălțați și măriți și de aia se simt fericiți și entuziasmați de ei înșiși, că-s mari, că-s puternici, că-s gonflați, că-s deștepți sau că-s înțelepți, și-s deficiți complet absurd de la creatina neascultării de Dumnezeu crezând că au libertate și că ei mântuie și rezolvă și că iubesc, însă ei nu iubesc ci se păcălesc și vor să creadă că iubesc însă nu văd că defapt ei sunt trădători și necredincioși și desfrânați și curvari tottimpul... mai ales cu ochiul de sc-apă.
Procedura de eliminare a năravului pierzaniei fără să blestemăm sau să ucidem păcătosul o aflăm la Dumnezeu care spune:
Credință în Dumnezeu, credință în Cuvânt, în relația de frăție, credință în relația de prietenie, credință în relația cu iubita, cu soția, cu prietenele, credință față de părinți, șef, învățător, lider, credință credincioasă și nelăudăroasă și tainică și nevicleană în toate căci dacă nu ești atent, din ceea ce vorbești și faci și ești și te arăți, ies eresurile cele de multe feluri, adică te îmbraci și te împodobești cu credința și cuviința în toate tăgăduind însă puterea și viața și fericirea ei, a credinței și cuviinței. De ce tăgădui și ești trădător? Pentru că ți se pare că sătănatia și vartiutia sunt mai mari decât sănătatea și virtutea din iubire de Dumnezeu. Și asta ți se pare ori de câte ori ai deschis gura și ai privit în abstract, în vis, în avere, în trecutul ce ți se pare viitor și n-ai observat, n-ai cerut deslușire ca să vezi că sufletul, mintea, inima și trupul ți s-au unit cu mândria într-un învârtecuș nevăzut formând un ochi de fraier care se miră, și apoi iar se miră însă mult prea târziu, sau rămâne mirat ca să i se pară că e mare cu tăgăduiala și îndoiala pentru paguba averilor deșarte.
Deci nu vă mirați ci ieșiți din mijlocul ei, din mijlocul gLumii ca să nu vă tragă la fund, căci nu gLumea e lumina ci Iisus Hristos și Cuvântul lui Dumnezeu atât cât este credință în gLume, atât cât se aude în ea că MILĂ voiește Domnul și nu jertfe deșarte, știți voi ce arte, arte marțiale și joiale, așa ca fariseii fanfaroni plini de ciucuri și de plecăciuni și rugăciuni lungi crezând ei că pentru aceste deșertăciuni vor fi ascultați.
''Rugați-vă permanent ca să credeți că Domnul știe mai înainte de a vă ruga voi toate cele ce aveți voi de trebuință!
Lăsați deci apa să curgă și nu faceți stârlici, nu stingeți duhul și proorociile nu le disprețuiți, ca să cunoașteți ce s-a scris despre Mine în Lege, proroci și în PSALMI, nu vă dați voi victime vrednice, ci bucurați-vă că Domnul a înviat din mormânt dar mai ales că s-a suit la Ceruri și iarăși a coborât la credincioși și păcătoșii care caută... să se îndrepte și să rămâie îndreptați. Oare care e cel ce pleacă mai îndreptat și mai mântuit și care rămâne să asculte și să rabde până la sfârșit... din dragoste?.. din dragostea aia care nu vatămă căci nu face stârlici deșerți?''
Adică e un fel de poreclă luată în renume, așa ca în Peneș Curcanul, ei sărmanii erau tineri și sfințișori și își dădeau viața pentru Dumnezeu și pentru țară și nu le păsa de cei ce-și băteau joc de ei pe drum și-i porecleau văzând ce fel de oșteni caraghioși sunt ei. Dar groaza și batjocura asta și poreclele date de gLume pe ei nu-i tulburau și nu-i clăteau de la starea lor niciun pic fiindcă ei luau ca vitejii porecla și batjocura în renume, și așa își făcuseră renume de curcani și erau veseli și plini de credință, însă la cei plini de fapte rele nu merge așa, căci ai fapte rele și nu mai e poreclă luată în renume ci este chiar etichetarea corectă a faptelor tale rele și ai faimă și teroare de criminal și păcătos și necredincios și trădător, așa că degeaba iei porecla în renume bucurându-te de sine crezând că la tine e viceversa, tu ai fapte rele și urâte și nu ești sfințișor ci păcătos cu nărav greu și cu fapte rele neprinse de poteră așa că degeaba rânjești și nu-ți pasă. Deci teoria asta nu ține decât la creduli căci dacă cineva te poreclește pe drept e caraghios să mai și îți iei porecla în renume, e ridicol și absurd chiar dacă pe fraieri ai să-i păcălești, însă cu înțelepții nu merge și se prind ei repede câte parale faci: fie 30 de arginți fie doi bani găuriți, banii văduvei, deci nu te cumpără nimeni decât bogații care vor să-ți folosească viclenia deșartă.
E adunarea apelor în vocala averilor deșarte care fac ochi și te trag la fund, la groapă, la bar încet încet dar sigur.
Deci trădați trădătorii de Dumnezeu și barul și apoi rămâneți credincioși Cuvântului... CREDINȚĂ... și Dragoste Curată... și Taina faptelor bune lucrate în ascuns.