View Single Post
  #4  
Vechi 15.11.2012, 12:58:08
MariaElena
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit In casa unui crestin, sunteti bine venit, si fara prajitura...

Raspuns pentru Sergiu B

„Well, avand in vedere ca suntem pe un forum ortodox in care pun sub semnul intrebarii niste dogme, e de inteles atitudinea unora. Nici nu ma asteptam sa ma invite la o prajitura.”

„ Cei ce socotesc nefericire pierderea banilor, a copiilor, a slugilor, sau a oricărui alt lucru, să știe întâi că trebuie să se mulțumească cu cele date de Dumnezeu; iar când trebuie să le dea înapoi, să fie gata a face aceasta cu recunoștință, întru nimic scârbindu-se pentru lipsirea de ele, mai bine zis pentru înapoierea lor. Căci după ce s-au folosit de cele ce nu erau ale lor, le-au dat iarăși înapoi.” Cuviosul Antonie cel Mare (articolul poate fi citit pe www.parohiainaltareadomnului.ro



Nu stiu ce dogme puneti in discutie. Daca n-ati reusit pana acum, poate cautati pe www.crestinortodox.ro Dogmatica. Exista o documentatie foarte valoroasa, care va poate ajuta sa va raspundeti la unele intrebari care va framanta. Va dau mai jos, citatul complet, din Convorbirea a V-a a Parintelui Cleopa, publicat pe site-ul sfaturiortodoxe.ro.


<<144. Unde se afla sufletele copiilor avortati si care va fi soarta lor la judecata de apoi ?
Copiii care mor nebotezati, din motive independente de vointa parintilor sau a preotilor, se pot considera partasi la botezul dorintei, ca si dreptii Vechiului Testament, sau prin analogie cu vindecarile facute de Iisus Hristos la rugaciunile parintilor sau ale prietenilor. Caci Dumnezeu nu pedepseste pe cel nevinovat, ci dimpotriva, caci El a creat pe om spre fericire. Totusi, parintii copiilor se vor spovedi si li se va randui canon potrivit cu grija sau nepasarea lor. Adica sa boteze sau sa creasca un copil sarac, sa viziteze un loc sfant, sa faca milostenie, sa fara metanii, sa tina post etc. Sinodul VI Ecumenic in canonul 83, spune : " Cei morti nu pot fi botezati, dupa cum nu pot fi nici impartasiti " . Deci copiii avortati, nascuti fara de vreme, pierduti fara voie, sau care mor indata dupa nastere, fara a primi botezul, nu pot fi botezati nicidecum dupa moarte, pentru ca nu mai sunt vii. Nu pot fi pomeniti nici la biserica, pentru ca nu sunt botezati si nu au nume. Ei nu sunt membrii Bisericii lui Hristos. Pentru cei ucisi de parinti cu voia lor, intreaga raspundere ramane asupra parintilor. In Pravila Bisericeasca a Arhimandritului Nicodim Sachelarie, cap. 178, citim urmatoarele despre acest lucru : " Pentru copiii avortati si care mor nebotezati nu se afla nicaieri invatatura, nici in Sfanta Scriptura, nici la Sfintii Parinti, fiindca viata oamenilor, atat a celor maturi, cat si a celor necrestini, este in mana Facatorului lor, care nu poate fi obligat sa descopere toata iconomia providentei Sale muritorilor, nici sa cunoasca ceea ce nu le este de folos. Chemarea glasului Sau rasuna mereu in lume si cei ce aud au datoria sa raspunda, numai in masura de ei inteleasa si pentru ei data. De buna seama ca Dumnezeu nu pedepseste pe cei ce nu cunosc legile si mai ales pe copiii nebotezati. Ba, dimpotriva. El a creat pe om spre fericire si, deci, copiii care n-au putut folosi libera lor vointa si putere in virtutea scopului pentru care omul a fost creat, El ii fericeste pentru existenta lor, asa cum si ei Il lauda pentru aceeasi existenta nevinovatasi frumoasa creatiune naturala. Astfel, ei sunt randuiti la fericirea naturala a existentei, dar nu la cea a rasplatirii dupa merite, intrucat nu au fapte virtuoase >>.
(Citat din - Parintele Ilie Cleopa - Convorbirea a cincea -Despre casatorie, datoriile sotilor si copiilor
Publicat pe site-ul sfaturiortodoxe.ro)

Daca v-am suparat, va rog crestineste sa ma iertati, mai ales ca de ieri, a inceput Postul Nasterii Mantuitorului Iisus Hristos.
Poate toata discutia (cu ceva suparari), n-ar mai fi avut loc daca, toti participantii ar fi avut un duhovnic pe care l-ar fi ascultat si cu care ar fi discutat multe dintre intrebarile fara raspuns, ale crestinilor. Stim, din scrierile Sfintilor Parinti, ca un duhovnic iscusit, cu harul lui Dumnezeu este de mare folos fiecaruia dintre noi. Oare toti mergem la Biserica la Sfanta Liturghie duminica sau in zilele de sarbatoare? Oare toti ne spovedim si (daca ne dezleaga duhovnicul) ne impartasim, macar in cele 4 posturi de peste an?
Dumnezeu sa ne ajute sa nu ratacim Calea.
Din nou, va rog sa ma iertati.
Reply With Quote