View Single Post
  #113  
Vechi 28.11.2012, 22:39:59
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Așa cum o prezinți tu, nu. Dar dacă ar fi să aleg între anestezie și hipnoză pentru o operație, cred că aș alege hipnoza.
Sunt conștient de faptul că am un inconștient. Și cred că tot din mine face parte, din sufletul meu; și că de multe ori faptele conștiente au motivații inconștiente sau subconștiente. A-mi înțelege sau a intra în contact cu straturile mai profunde ale sufletului meu îmi pare un lucru benefic dacă am dorința de a-mi cunoaște mai bine patimile, dacă îmi doresc o igienă spirituală, dacă vreau să mă vindec.
Una dintre diferențele dintre părintele Galeriu și alți părinți consta în faptul că nu se grăbea să demonizeze căutările spirituale ale altora, nici măcar ale yoginilor. Stătea de vorbă cu ei (dar cu rugăciune prealabilă, având unele rezerve). În plus, avea o preocupare deosebită pentru psihologie, folosindu-i terminologia în paralel cu cea duhovnicească.
Considera că tot omul are în el scânteia divină și că religiile orientale sunt forme nedesăvârșite de căutare a lui Dumnezeu sau rămășițe ale revelației primordiale. Harul, spunea sfinția sa, a fost dat la crearea omului, dar prin păcat firea s-a învechit, pierzându-l (deși nu total). Hristos a reînnoit harul prin suflarea pe care le-a dat-o ucenicilor după cum la facere Dumnezeu suflase peste Adam.

Pomul se cunoaște după roade. Dacă roadele unor practici sunt rele, atunci acele practici sunt rele. Dacă au roade bune, atunci eu cred că pot fi recuperate și folosite.
Cultul ortodox nu este ceva cu totul izolat în lume, lipsit de interferențele altor culturi. Se știe că de-a lungul vremii Ortodoxia a preluat din culturile popoarelor cu care a intrat în contact sau care s-au creștinat mulțime de elemente, cărora le-a dat eventual un alt sens, sau adevăratul sens.
Revenind la hipnoză: nu cred că e corect să fie demonizată toată.
Reply With Quote