View Single Post
  #2  
Vechi 01.12.2012, 13:32:39
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adam000 Vezi mesajul
Mie personal mi se pare f util sa stiu cand anume sint supus unor stari de hipnoza in situatiile concrete si obisnuite de viata - cu exemple din viata obisnuita.

- criterii de identificare si delimitare/demarcare a starii hipnotice din rugaciune => asta mi se pare f util pt a stii ce anume (ca traire, ca stare) vine dintr-o stare hipnotica (deci o stare particulara clara si care sint criteriile de demarcatie si identificare a acelei stari) si ce este in afara starii hipnotice (ca efect "pur" al rugaciunii) si cum (ce trairi exacte) inseamna starea hipnotica din rugaciune.
Chiar Cezar spunea ca nu trebuie amestecate unele cu altele (adica ce spune preotul cu ce stie omul de stiinta sau medicul), desi nu sunt intru totul de acord, tu ii ceri acum niste sfaturi duhovnicesti. Eu cred ca preotul e mai in masura sa iti spun asta.
Daca vrei si o parere personala, rugaciunea nu are legatura cu starea hipnotica, nici macar rugaciunea inimii. Unii yogini incercau sa faca o legatura intre yoga si rugaciunea inimii, dar sunt si raspunsuri ortodoxe la aceste afirmatii (daca nu ma insel si un duhovnic a combatut aceste lucruri). In religiile asiatice se folosesc si mantre, repetarea unui cuvant pentru autohipnoza si contactul cu spiritele (chiar daca fara sa stie acel yogin). Rugaciunile ortodoxe nu sunt la fel cu repetarea mecanica a unui cuvant, care oricum nu avea legatura cu o rugaciune (si penticostalii am inteles ca folosesc repetarea unui cuvant pentru a incepe sa vorbeasca in limbi).
Reply With Quote