Pai ti-am zis ce era cu Sever, era monofizit, era sectant... Uite ce scrie pe Wiki:
Monofizismul (
greacă Μονοφυσιτισμός) (
greacă mono-physis), (
română o singură fire) a fost o teză predicată de
Eutihie (
378-
454), călugăr din
Constantinopol, care a afirmat că
Iisus Hristos nu are decât o singură fire („monophysis”), cea divină, întrucât trupul omenesc l-a luat in mod aparent.
Eutihie refuza distincția între „hypostasis” („ipostas”, „persoana”) și „physis” („natura”, „fire”), spunând că dacă Iisus Hristos e o persoană, el nu poate avea două naturi.
Monofizismul era încurajat de formularea lui
Chiril de Alexandria, care a apărat formula: "unică este natura („physis”) întruparea cuvântului dumnezeiesc". În fața acestei teze,
Conciliul de la Calcedon (
451) vorbește de realitatea integrala a Fiului, care ar avea o singură persoana, în două naturi. Cele doua firi, divina și omenească, își păstrează integritatea lor, dar ele sunt unite într-un singur „ipostas”. Una din formele sub care a circulat după Calcedon teza lui
Eutihie este „
monofizismul severian” sau „moderat”, propus ca o formula de reconciliere intre „calcedonieni” si „necalcedonieni”, de catre
Sever, patriarh de Antiochia (512-538). Monofiziții susțineau deci că firea omenească luată de Iisus Hristos la întruparea în Maria a fost absorbită de firea sa divină, încât cea dintâi a dispărut cu desavârsire, asemenea unei picături de apă în imensitatea mării. După unii monofiziți, Iisus Hristos n-ar fi avut un trup omenesc real, ci un trup aparent. Consecința concepției monofizite este că, dacă Iisus Hristos nu are, pe lângă firea lui divină și o fire omenească reală, atunci se nimicește întreaga operă de răscumpărare/mântuire a omului. Numai Fiul lui Dumnezeu, devenit om real, ar putea duce neamul omenesc la mântuire. Doar prin încarnarea sa, Dumnezeu ar fi putut diviniza firea omenească decăzută. Dumnezeu s-a facut om, ca să facă pe om Dumnezeu. Doctrina ortodoxă referitoare la firile din persoana lui Iisus Hristos susține că sunt două la număr, divina si umana - „diefizitism”, unite într-o singură persoană divino-umană.
Uite, citeste in Faptele apostolilor, cap. 11, versetul 26: primii care si-au luat numele de crestini au fost cei din Biserica Antiohiei.
Am stat si eu si am mai cugetat la istorioara. Tu vezi partea cea goala a paharului, cum ca Maica Domnului i-a spus ca nu e de-a lor. Dar ai in Evanghelii istoria femeii cananeence, care, la fel, a fost respinsa mai intai, tocmai pentru ca nu era "de-a lor!". Dar iata ca datorita credintei si perseverentei ei, Dumnezeu a ascultat-o si a miluit-o. La fel si femeia aceea, chiar daca era intr-o ratacire, totusi, prin acea mustrare, s-a intors la dreapta credinta. Si asta e minunat. Ca si un om ratacit, daca se straduieste si are inima buna, poate fi restabilit.