Citat:
În prealabil postat de catalin2
Ecumenismul are in mare parte idei protestante, cine descopera conceptiile ecumeniste poate sa nu stie nimic despre protestanti, dar are conceptiile asemanatoare cu ei fara sa isi dea seama.
Tu nu ai aderat la un cult, ti-ai facut o conceptie proprie, tot ca un fel de cult, cu invatatura proprie si interpretare proprie. De fapt nu e a ta, ai dscoperit conceptiile acestea moderniste si crezi ca ai gasit adevarul pe care nu il stiai din Biserica Ortodoxa. Probabil ai ramas tot ortodox, dar cu aceste noi conceptii. Poti da un raspuns simplu, daca esti ortodox.
|
Dragul meu! Am vrut sa vad pana unde merge dorinta de a actiona in conformitate cu niste idei preconcepute, asa ca am intins o capcana. Sper sa ma ierti, pentru ca intentia mea nu a fost niciodata sa te denigrez, ci sa iti scot la ivelea, in fata propriilor tai ochi si din propriile tale cuvinte sa iti cunosti eroarea.
ATENTIE, caci urmeaza dusul cel mai rece pe care l-ai facut vreodata!
Ideea prezentata de mine este preluata din Sf. Siluan Atonitul, iata si zicerea originala:
<<Pentru rugăciune ne sunt date bisericile; în biserici slujbele se săvârșesc după cărți. Dacă biserica și cărțile nu le ai totdeauna cu tine, rugăciunea lăuntrică însă e oricând și oriunde cu tine. In biserici se săvârșesc dumnezeieștile slujbe și viază Duhul Sfânt,
dar cea mai bună biserică a lui Dumnezeu e sufletul, și pentru cine se roagă în sufletul său, pentru acela lumea întreagă se face biserică; dar aceasta nu este pentru toți.>>
Iata dragul meu, pe cine suspectezi tu de protestantism/ecumenism/ratacire, sau ce s-o mai naste in gandurile tale sub indemnul duhului de autosuficienta. Iarta-ma ca sunt atat de franc si de aspru, inca nu am masura cuviosului Siluan, sau Paisie ca sa pot fi pe deplin in duhul blandetii. Dar, daca taceai filosof ramaneai. Eu ce pot sa mai fac acum? Sa "inchid ochii" si se te las sa raspnadesti superficialitatea ca dogma? Atunci ce rost mai are sa mai scriu pe forum?
Eu nu am afirmat niciodata ca a merge la biserica este neplacut lui Dumnezeu, dar
motivul pentru care merge un om la biserica il face sa fie sau nu placut lui Dumnezeu. Ce gaseste, ce asteapta sa gaseasca omul in timpul unei slujbe il face sa fie sau nu placut lui Dumnezeu. Dar mai ales, cum se intoarce omul din biserica in Galileea Neamurilor; incarcat de ce traire, de ce fel de ganduri? Ce ganduri se nasc in inima unui om care iese din biserica, atunci cand aude o injuratura sau o insulta?
Cat despre mesaje de genul,
chiar de nu pricepi, totusi sa crezi ce spun eu ca-s arhimandrit!... Astea sunt indemnuri la ratacire, iar nu la a-L cauta pe Dumnezeu. Din acest motiv astazi avem decolteuri si pantaloni scurti in Biserica, cel putin in marile metropole. Pentru ca facem din margaritarele Evangheliei, laturi pentru porci. Cautam sa biruim prin cantitativ: "vrei nu vrei, bea Grigore aghiasma!" Refuzam sa intelegem ca in realitate, poporul nostru nu este majoritar ortodox, ci este majoritar fariseu si impostor, iar ortodoxi suntem putini, foarte putini. Unii mai pacatosi, altii mai infranati, dar toti tremurand in momentele de pocainta si primind o noua sansa, pana la urmatoarea cadere.
Ceilalti insa nu cunosc pocainta, ci doar obligativitatea spovedaniei, a randuielilor si a canoanelor, iar aceasta obligativitate nu duce in sanurile Tatalui.
Eu am gresit pentru ca tocmai am afirmat ca sunt mai ortodox decat alti 10 milioane de romani. Am cazut in buna parere de sine, iar mintea mea cea limitata nu a gasit alta forma de exprimare pentru a te face sa intelegi ca nu sunt dusmanul ortodoxie. Doar ca ortodoxia pe care o intelegi tu, nu este ortodoxia sfintilor parinti.
Pana acum vina nu a fost la tine. Dar de acum, cand ai vazut si tu pe ce barbat cuvios ai denigrat, doar ca sa nu te clintesti din neghina ce ti-a fost semanata in minte si in inima, de acum nu mai ai cuvant de lepadare pentru alegerile pe care le vei lua.
Din pacate, am crescut si eu ca si tine si ca multi altii, cu un astfel de indemn sec, lipsit de iubire si chiar plin de iuresul unui inchizitor. Iar o rezumare a indemnului, intr-o forma mai brutala, ar fi cam asa:
daca nu mergi la biserica, dracu te ia!
E drept ca nimeni nu va indrazni sa spuna in mod explicit asa ceva, dar daca ecoul trezit in sufletele unei majoritati este acesta, oare mai pot spune ca "predicatorul" respectiv este din Duhul lui Hristos? Nici el saracul n-o fi partas la vreo uneltire satanica, ci doar o victima a unei programari neurolingvistice pe care i-au aplicat-o si lui alte victime pana la ... cine o fi fost la origine cel care a adus in ortodoxie o astfel de abordare gresita a mesajului lui Hristos.
Eu nu voi putea iubi vreodata pe cineva care imi spune, "daca nu vii la biserica Mea, dracu te ia", sau orice altceva asemnator. Si sunt convins ca Sfanta Treime nu asta asteapta de la noi.