Citat:
În prealabil postat de ioanna
Septuaginta spune „eon“ atunci cand se refera la zilele creatiei, ce poate fi inteles si ca veac, nu doar ca zi, in sensul propriu. Sfantul Vasile cel Mare scrie: „Aceasta este pricina ca inceputul timpului n-a fost numit de Scriptura ziua intaia, ci: zi una, ca si din numirea ei sa i se vada inrudirea cu veacul. In chip propriu si natural, ziua intaia a fost numita una pentru a arata unicitatea veacului; ca veacul nu are partasie cu altceva.“ (Sf. Vasile cel Mare, „Omilii la Hexaemeron“, Omilia a II-a, VIII, în PSB, vol. 17, p. 95-96). In alt loc scrie ca „dacă spui o zi, sau un veac, e același lucru“ (Sf. Vasile cel Mare, „Omilia a II-a“, 8, PSB 17, p. 96)
|
Si eonul incepe cu dimineata si se termina cu seara din ziua de peste cateva milioane de ani. Am mai scris ca dr. Kalomiros si apoi cel care i-a copiat scrierile, pr. Costache, dau citate false din sfinti, facandu-se ca nu observa pe cele care talcuiesc exact Facerea sau spunand ca acelea sunt legate de stiinta din acele timpuri. Deci doar unele citate sunt bune, altele nu sunt bune, in functie de interes.
Iata de fapt ce spune sf. Vasile cel Mare si au omis cei doi: „Și se făcu seară și se făcu dimineata", adică durata unei zile și a unei nopți.
In acel citat, daca e corect, e vorba de cele sapte veacuri, mentionate parca si de sf. Ioan Damaschin. Noi acum sunte in veacul sase sau sapte, de dupa venirea lui Iisus.