View Single Post
  #1347  
Vechi 17.12.2012, 19:38:04
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mosh-Neagu Vezi mesajul
Eu nu spun ca tu nu ai dreptate, ci doar ca, probabil, uneori te precipiti in a pune la dispozitie o invatatura a unui Sfant Parinte, dupa cum ti se pare tie exemplu mai elocvent, cand poate ai fi putut afla la un alt Sfant Parinte o pozitie care sa vina intr-o usoara contradictie cu cealalta varianta, desi au fost sfinti amandoi. Dar, dincolo de "cautarea" mireanului mai mult sau mai putin experimentat, a citatelor din Sfintii Parinti, eu cred ca in primul rand trebuie sa stam stramb si sa judecam drept si nu invers: carui gand ne supunem? Cata pace aduce exemplu oferit de tine? Este convingator, sau a provocat polemici pe care tu, intr-un moment de liniste si pace, le-ai fi putut evita? (Repet, vorbesc ipotetic, nu am nimic concret la care sa ma refer!)
Din fericire asta spun toti sfintii, pentru ca asta e invatatura ortodoxa, o gasim si in catehism. Cineva care are putine cunostinte poate crede ca un sfant spune ceva, altul altceva. Dar nu este asa, ca dovada poti cauta pe net un sfant cu conceptii ecumeniste, daca exista. Asta si subliniam de multe ori, aceasta invatatura nu exista in ortodoxie, de aceea cei ce o sustin nu dau si citate, pentru ca nu au de unde, doar interpretari proprii din Sfanta Scriptura.
Despre pace, adevarul nu e relativ si e exclusivist, exclude neadevarul. Din moment ce cineva propovaduieste ceva neaevarat e bine cel putin ca sa se stie si care e adevarul, daca nu pentru acea persoana, cel putin pentru cei ce il asculta. Cum ar fi de exemplu sa vina patru martori sa isi propovaduiasca invatatura incercand sa faca si prozelitism si ortodocsii sa taca, ca sa fie pace. E o greseala.
Citat:
În prealabil postat de Mosh-Neagu Vezi mesajul
In acest sens, spuneam zilele trecute de Parintele Calistrat Chifan, renumit pentru canoanele grele pe care le da, ca nu putea sa dea un canon greu unei femei care nu se spovedise zeci de ani si nici nu mersese la biserica, dar traise in lumea ei cu frica de Dumnezeu. Sau de Parintele Arsenie Papacioc, sa dea dezlegare imediata la impartasanie unui om care nu se impartasise de ani multi si care nu tinuse post nici in ajunul acelei zile. Aparent, aceste exemple, rupte din context, contrazic toate invataturile Sfintilor Parinti, doar ca unde Harul lui Dumnezeu vegheaza, intervine "exceptia" care confirma regula.
Am raspuns la pasajele acestea, nu contrazice ceva, sunt perfect firesti. In primul rand toate aceset persoane erau ortodoxe, avand Sfantul Botez si harul de la Mirungere. Acesta nu se sterge niciodata. In cazul barbatului care avea o sotie neoprotestanta, parintele l-a considerat ca un marturisitor al ortodoxiei. Eu cand m-am spovedit prima data parintele m-a si impartasit, deci nu e ceva nefiresc sa se procedeze asa.
Reply With Quote